Porady Kariera i rozwój Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?
26.06.2018  | 4 min czytania

Jak zwiększyć swoją efektywność w pracy?

26.06.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Odpowiednia organizacja czasu i hierarchizacja zadań pozwolą Ci osiągać lepsze efekty w pracy. Regularnie wietrzone pomieszczenia oraz ćwiczenia podczas przerw pomogą pozbyć się bólu głowy i uczucia senności. Posiłki spożywane bez pośpiechu dodadzą energii do działania.

  • Zorganizuj pracę

Regularnie notuj wszystkie zadania, które musisz wykonać w ciągu dnia pracy. Posegreguj obowiązki w odpowiedniej kolejności, zaczynając od pilnych oraz bardzo ważnych, a kończąc na tym, co może poczekać. Skoncentruj się na najważniejszych sprawach i zacznij realizować je od razu.

  • Skup się na jednym zadaniu

Wielozadaniowość i podzielność uwagi są cennymi umiejętnościami oraz umożliwiają wykonywanie kilku obowiązków jednocześnie. Jednak może to działać negatywnie na osiągane efekty pracy. W danym momencie skup się na jednym, najważniejszym zadaniu i dopiero po jego zakończeniu rozpocznij kolejny duży projekt.

7 porad, jak zorganizować swój dzień

  • Zadbaj o stanowisko pracy

Własne biurko, okno zapewniające naturalne światło i świeże powietrze oraz przestrzeń – takie warunki pracy pozwalają zachować efektywność. O czystość oraz porządek na stanowisku pracy możesz zadbać sam, ale o odpowiednie bezpieczeństwo oraz ergonomię stanowiska powinien zadbać Twój pracodawca.

7 najważniejszych zasad ergonomii pracy

  • Odpoczywaj podczas pracy

Pamiętaj o odpoczynku w czasie przerwy. Porozciągaj się i wykonaj kilka prostych ćwiczeń. Dzięki temu pobudzisz krążenie krwi w organizmie, dotlenisz mózg i zyskasz energię do działania. Przerwy w pracy mogą trwać dłużej i/lub odbywać się częściej, np. w czasie upałów. Jest to prawo pracodawcy, a nie obowiązek – Twój szef sam decyduje, czy podczas wysokich temperatur wydłuży czas przerw oraz ich częstotliwość.

7 skutecznych sposobów na przemęczenie

  • Jedz i pij

Posiłki składające się z warzyw i owoców dostarczą Ci energii do pracy oraz pozwolą działać efektywnie. Spożywaj je bez pośpiechu i poza stanowiskiem pracy. Nie zapomnij również o nawadnianiu organizmu – nie pij wyłącznie kawy i herbaty. Sięgaj jak najczęściej po czystą wodę lub naturalne soki. O uzupełnianie płynów zadbaj szczególnie podczas wysokich temperatur.

Obowiązkiem pracodawcy w czasie upałów jest zapewnienie pracownikom darmowych napojów. Dostęp do soków lub wody pitnej powinien być możliwy w każdym momencie pracy. Niezapewnienie napojów podczas wysokich temperatur może być przyczyną zgłoszenia skargi do Inspekcji Pracy.

  • Usuń rozpraszacze

W trakcie pracy wycisz prywatny telefon i nie loguj się na kanały społeczniościowe. Unikniesz rozproszenia uwagi przez dźwięki powiadomień i nerwowe sprawdzanie smsów oraz maili. Pozwoli Ci to pracować w skupieniu i ciszy. Z komórki możesz korzystać podczas przerw i wówczas odpowiadać na wiadomości itp.

  • Przewietrz pomieszczenie

Świeże i rześkie powietrze usprawnia pracę mózgu, dotlenia organizm i wpływa na osiąganie wysokich efektów podczas wykonywania zadań. Zbyt długie przebywanie w biurze niewietrzonym, bez dostępu do okna i działającej klimatyzacji, skutkuje uczuciem senności, bólami głowy oraz spadkiem energii. Zadbaj o to, by podczas przerw otwierać okna w pomieszczeniu, w którym pracujesz. W przypadku ładnej pogody lub wyższych temperatur zostaw uchylone okno na dłużej. Gdy w Twoim miejscu pracy nie ma dostępu do okna, regularnie włączaj klimatyzację, by zapewnić obieg powietrza.

Oceń artykuł