W pracy copywritera niezbędne jest „lekkie pióro”, czyli umiejętność pisania tekstów, które przyjemnie się czyta. Można zajmować się copywritingiem również dorywczo, na przykład w czasie urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego.
Pisanie artykułów – zarabianie na macierzyńskim
Osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę mają prawo do płatnych urlopów dla rodziców. W większości przypadków podjęcie w tym czasie dodatkowej aktywności zawodowej nie skutkuje utratą zasiłku macierzyńskiego.
Praca w trakcie zwolnienia chorobowego i urlopu – ABC
Gdy opiekujesz się małym dzieckiem i chcesz podreperować domowy budżet, możesz spróbować swoich sił np. jako copywriter. Jeśli zamierzasz zarabiać w ten sposób:
-
Zastanów się, czy posiadasz predyspozycje
Posługujesz się poprawną polszczyzną, a pisanie tekstów nie sprawia Ci trudności? Copywriting to atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które chcą pracować zdalnie i w elastycznych godzinach, czyli np. dla mam, które przerwały karierę w związku z urodzeniem dziecka. Pracując jako copywriter, masz okazję zdobywać informacje z różnych dziedzin. Możesz także pisać o zagadnieniach, które budzą Twoje szczególne zainteresowanie.
Typy osobowości – jak rozpoznać własny?
-
Zdobywaj doświadczenie i twórz portfolio
W szukaniu zleceń pomocne jest portfolio. Jeśli jednak nie masz doświadczenia, to zacznij wykonywać ćwiczenia doskonalące warsztat. Pisz jak najwięcej. Gdy potencjalny pracodawca/zleceniodawca poprosi o próbkę Twoich umiejętności, będziesz mógł wysłać teksty, które dotychczas stworzyłeś. Podczas pisania przekonasz się, czy copywriting to zajęcie dla Ciebie.
-
Prowadź bloga
Twoim portfolio może być również blog. Piszesz felietony, a może tworzysz notki dotyczące dziedziny, którą się interesujesz (podróże po Afryce, stare samochody, fotografia)? Zaprezentuj je potencjalnemu pracodawcy. Wystarczy, że dołączysz link do swojego CV lub zamieścisz go w mailu aplikacyjnym.
-
Czytaj
Wartościowa lektura sprzyja rozwojowi. Czytając, zdobywasz wiedzę, poszerzasz zasób słownictwa i uczysz się, jak poprawnie pisać – zarówno, jeśli chodzi o ortografię, interpunkcję, jak i styl, język itd. Warto sięgać po różne gatunki, np. teksty reklamowe, poradniki, literaturę piękną, literaturę faktu. Im więcej czytasz, tym swobodniej operujesz językiem.
5 odprężających książek na lato
-
Rozwijaj kreatywność
Tworzenie tekstów o różnej tematyce wymaga kreatywności. Nawet jeśli klient przekazuje wytyczne, musisz wykazać się pomysłowością. Warto rozwijać tę kompetencję, np. czytając, malując, rozwiązując rebusy i inne zadania logiczne.
Od księgowej po grafika, czyli kreatywność pilnie poszukiwana