Bluzka odsłaniająca dekolt, bardzo krótkie szorty – to elementy garderoby, z których należy zrezygnować w godzinach pracy. Jeśli obowiązuje w firmie dress code, należy przestrzegać ustalonych zasad. Warto postawić na naturalne, lekkie i przewiewne tkaniny.
Upał w biurze
W wielu firmach klimatyzacja stanowi jeden z podstawowych elementów wyposażenia. Dzięki temu - mimo że temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni Celsjusza - w biurze panuje orzeźwiający chłód. Gdy nastąpi awaria, pracodawca powinien ją usunąć lub udzielić pracownikom zwolnienia, jeśli temperatura w biurze jest wyższa niż 30 stopni (maksymalne wartości temperatur wskazuje załącznik nr 2 (lit. C tabela nr 2) do Rozporządzenia w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy).
Temperatura w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy
Wysoka temperatura stanowi czynnik, który nie tylko utrudnia koncentrację i powoduje zmęczenie, ale też komplikuje kwestię ubioru do pracy.
Elegancki strój do biura – 5 szczegółów, na które warto zwracać uwagę
Aby prezentować się profesjonalnie niezależnie od warunków:
-
Unikaj zbyt odważnych kreacji
Bluzki odsłaniające dekolt lub ramiona, krótkie spódniczki czy szorty – to elementy garderoby, z których trzeba zrezygnować, idąc do pracy. Jeśli pracujesz w biurze, w sklepie lub w restauracji, Twój strój powinien być skromny. Ważne, by spódnica nie odkrywała ud, a koszula była zapięta pod szyję. Panowie, którzy rozpinają kilka guzików koszuli, nie prezentują się elegancko ani schludnie. W niektórych zawodach, takich jak np. konduktor czy bankier, zasady dotyczące ubioru są rygorystyczne. Ich łamanie godzi w wizerunek firmy.
-
Pamiętaj o właściwym obuwiu
Przy wysokich temperaturach najbardziej komfortowym obuwiem są sandały lub klapki. Buty, w których pojawiamy się w biurze, powinny być jednak pełne. W przypadku pań najlepiej prezentują się baleriny, szpilki lub espadryle, a w przypadku panów – klasyczne półbuty albo mokasyny.
-
Wybieraj naturalne, przewiewne materiały
Len, bawełna lub jedwab – te naturalne tkaniny są ładne i przewiewne. Dzięki temu doskonale się prezentują, a jednocześnie pozwalają cieszyć się przyjemnym chłodem również podczas upalnych dni. Jedwabna bluzka, lniany garnitur czy bawełniana koszula – to eleganckie elementy biurowego stroju, które zapewniają maksimum komfortu.
-
Stawiaj na jasne kolory
Dobrze, by letni strój do pracy był jasny. Panie decydują się np. na beżowe sukienki i nieco ciemniejsze dodatki ożywiające stylizację. Dzięki temu mogą czuć się komfortowo mimo intensywnego słońca.
Niewłaściwy strój do pracy – konsekwencje
Dress code to jeden z istotniejszych elementów kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Trudno wyobrazić sobie, by np. jeden z członków załogi samolotu - zamiast uniformu - miał na sobie koszulę w kolorowe wzory i krótkie spodenki, a pracownik banku – t-shirt z zabawnym nadrukiem. Reprezentowanie określonej marki wiąże się z pewnymi ograniczeniami, które akceptuje się, przyjmując ofertę pracy. Gdy postępuje się wbrew zasadom, trzeba liczyć się z konsekwencjami. Najpoważniejszą z nich jest zwolnienie.