Porady Kariera i rozwój Jak połączyć pracę z aktywnością fizyczną?
06.06.2018  | 4 min czytania

Jak połączyć pracę z aktywnością fizyczną?

06.06.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Jeśli prowadzisz aktywne życie zawodowe, ale większość czasu spędzasz w pozycji siedzącej – warto zadbać o odpowiednie ćwiczenia fizyczne. Pozwoli Ci to poprawić kondycję, która przełoży się na efektywniejsze wykonywanie obowiązków w pracy.

1. Do pracy – pieszo albo na rowerze

Zamiast dojeżdżać do pracy autobusem miejskim czy tramwajem, wybierz się pieszo. W ten sposób rozruszasz ciało i rozbudzisz umysł. Na początek – krótkie odległości. Możesz przejść od jednego przystanku do drugiego. Z czasem zwiększaj dystans, a zobaczysz, jak pozytywnie wpłynie to na Twoją kondycję i nastrój. Świetnym rozwiązaniem jest dojeżdżanie do pracy lub wracanie z biura na rowerze. Nie masz własnego sprzętu? Nie szkodzi, w wielu miastach dostępne są publiczne rowery, które możesz wynająć na określony czas.

Karta Multisport – 6 powodów, dla których warto ją mieć

2. Ruch podczas przerwy

Kto powiedział, że przerwę w pracy musisz spędzić w pozycji siedzącej? Zanim zjesz drugie śniadanie i zaparzysz kolejną kawę, wykorzystaj kilka minut na ćwiczenia rozciągające. Przeciągnij się, wykonaj kilka skłonów i przysiadów. Zobaczysz, że posiłek będzie smakować jeszcze lepiej i zyskasz dodatkową energię do działania.

Gdy brakuje Ci zleceń do wykonania, wykorzystaj wolny moment na ćwiczenia. Niektóre z nich wykonasz, siedząc w fotelu za biurkiem!

3. Sport zamiast papierosa

Zamiast co godzinę robić przerwę na papierosa – wykorzystaj te kilka minut na ćwiczenia! Takie rozwiązanie może być świetnym sposobem nie tylko na aktywność fizyczną, ale i na rzucenie niezdrowego nałogu.

Czy pracodawca może zabronić palenia papierosów?

4. Trening przed pracą

Wstań z łóżka wcześniej niż zwykle i – zanim wyjdziesz do pracy – zrób krótki trening. Nawet kilkanaście minut intensywnych ćwiczeń każdego ranka wpłynie pozytywnie na Twoją kondycję oraz figurę. Dlaczego lepiej ćwiczyć rano? Po powrocie do domu czekają nas dodatkowe obowiązki. Na uprawianie sportów czy jakąkolwiek aktywność fizyczną brakuje nie tylko czasu, ale również siły i chęci. Poranny trening pozwoli dobrze zacząć dzień oraz doda energii.

Bolą Cię plecy? Oto 6 szybkich ćwiczeń do wykonania w pracy

5. Dofinansowanie do wakacji i aktywne wakacje

W swoim zakładzie pracy możesz postarać się o dofinansowanie do wakacji oraz kolonii dla dzieci. Pozwoli to Twoim pociechom aktywnie spędzić dni wolne od szkoły. Bądź dobrym przykładem dla swoich dzieci i ruszaj się latem razem z nimi! Okres wakacyjny to świetny moment, by nadrobić sportowe zaległości. Po pracy można pobiegać lub wybrać się na basen. Wolne dni warto spędzić aktywnie, np. uczestnicząc w spływach kajakowych albo organizując ze znajomymi wycieczkę rowerową.

6. Benefity - karnety sportowe

Do aktywności sportowej motywują karnety na siłownię lub basen. Często pracodawcy oferują je swoim pracownikom. Dzięki takim benefitom możesz zadbać o swoją kondycję bez wydawania pieniędzy i mieć więcej energii do pracy.

Nawet najlepszy i najbardziej skuteczny sposób nie sprawdzi się, jeśli będziesz w dalszym ciągu tworzyć wymówki. Zacznij ćwiczyć, zamiast wciąż powtarzać: "nie chce mi się", "nie mam czasu" lub "nie mam siły".

Oceń artykuł