Jak firmy motywuj膮 swoich pracownik贸w?

Kategoria
Kariera i rozw贸j

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Kariera i rozw贸j

Pracownik, kt贸ry otrzymuje odpowiednio wysokie wynagrodzenie lub atrakcyjne korzy艣ci pozafinansowe, przyczynia si臋 do rozwoju ca艂ego przedsi臋biorstwa. Motywowanie to jeden z najwa偶niejszych czynnik贸w, kt贸re umo偶liwiaj膮 osi膮ganie sukces贸w. 聽

Czynniki motywuj膮ce do pracy 鈥 jak o ni膮 zadba膰?

1. Dob贸r mened偶er贸w

Obsadzenie stanowisk mened偶erskich w艂a艣ciwymi, czyli charyzmatycznymi i wykwalifikowanymi osobami sprawia, 偶e zesp贸艂 pracownik贸w potrafi konsekwentnie i skutecznie realizowa膰 przyj臋te cele. Lubiany i podziwiany przyw贸dca umie zmotywowa膰 swoich podw艂adnych do dzia艂ania.

2. Delegowanie uprawnie艅

Powierzenie pracownikowi wa偶nego zadania sprawia, 偶e podw艂adny czuje si臋 odpowiedzialny za osi膮gni臋te rezultaty. Dzi臋ki temu staje si臋 bardziej samodzielny oraz tw贸rczy i uzyskuje lepsze wyniki pracy. Poza tym, otrzymuje wyra藕ny sygna艂, 偶e prze艂o偶ony darzy go zaufaniem. 聽聽

3. Dodatkowe dni wolne lub d艂ugotrwa艂y p艂atny urlop

Niekt贸re firmy proponuj膮 swoim zas艂u偶onym pracownikom czas wolny w wymiarze kilku, kilkunastu dni lub nawet roku. Za okres dodatkowego urlopu zatrudnieni otrzymuj膮 pe艂ne wynagrodzenie. Okres, w kt贸rym nie musz膮 wykonywa膰 pracy, mog膮 przeznaczy膰 na to, co sprawia im przyjemno艣膰 lub sprzyja rozwojowi, np. na podr贸偶e, zdobywanie dodatkowych kwalifikacji itd. 聽

4. Op艂acanie kurs贸w, szkole艅 lub studi贸w

Tym co motywuje nas do pracy jest tak偶e mo偶liwo艣膰 tego, aby zdobywa膰 dodatkowe umiej臋tno艣ci i kwalifikacje na koszt pracodawcy. Uko艅czenie studi贸w podyplomowych lub kurs贸w, zapewniaj膮cych dost臋p do fachowej wiedzy i szersze uprawnienia – to kusz膮ca perspektywa dla zatrudnionego. Takie motywatory s膮 szczeg贸lnie wa偶ne dla os贸b znajduj膮cych si臋 na pocz膮tku drogi zawodowej. 聽

5. Pakiety socjalne

Prywatna opieka medyczna, karnet na si艂owni臋, basen lub zaj臋cia sportowe, posi艂ki w godzinach pracy 鈥 to zaledwie kilka benefit贸w, jakie pracodawcy zapewniaj膮 swoim podw艂adnym. W艂a艣ciciele firm coraz cz臋艣ciej daj膮 swoim pracownikom mo偶liwo艣膰 wyboru korzy艣ci, kt贸re sami uznaj膮 za najbardziej u偶yteczne i atrakcyjne. 聽聽

6. Strefa relaksu

Komfortowe meble wypoczynkowe, le偶aki, hamaki, sto艂y bilardowe i tenisowe, dost臋p do si艂owni 鈥 pracodawcy coraz ch臋tniej zapewniaj膮 zatrudnionym mo偶liwo艣膰 efektywnego wypoczywania w miejscu pracy. Krzepi膮ca drzemka lub mecz ping ponga w trakcie d艂ugiej przerwy sprawiaj膮, 偶e powraca energia.

7. Premie

Cho膰 motywacja finansowa cz臋sto nie jest najwa偶niejsza, dodatkowe pieni膮dze mog膮 sprawi膰, 偶e pracuje si臋 wydajniej. Premia za szczeg贸lne osi膮gni臋cia przyczynia si臋 do tego, 偶e wk艂ada si臋 w prac臋 wi臋cej wysi艂ku ni偶 wcze艣niej. 聽聽

8. Wysokie wynagrodzenie

Premia stanowi dodatek do pensji. Wysoko艣膰 wynagrodzenia zasadniczego r贸wnie偶 jest wa偶na, szczeg贸lnie dla pracownika, kt贸ry posiada do艣wiadczenie zawodowe i wysokie kwalifikacje. Zatrudniony, kt贸ry osi膮ga korzy艣ci finansowe – w zamian za realizacj臋 konkretnych zada艅 – uto偶samia si臋 z celami firmy. 聽聽

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia