Porady Kariera i rozwój E-book: Skuteczne zarządzanie czasem i budowanie relacji
11.01.2019  | 15 min czytania

E-book: Skuteczne zarządzanie czasem i budowanie relacji

Dzięki e-bookowi dowiesz się, jak lepiej zarządzać sobą w czasie, wykonasz kilka praktycznych ćwiczeń, poznasz tajniki komunikacji bazującej na empatii i przekonasz się, jakie znaczenie ma mowa ciała. Przedstawione wskazówki przydadzą Ci się zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.

Pobierz przygotowany specjalnie dla Ciebie ebook i dowiedz się, jak skuteczne zarządzanie czasem i budowanie relacji 🙂

Zastanawiasz się, jak to jest, że inni łączą życie zawodowe z rodzinnym i jeszcze zostaje im czas na realizację pasji i zainteresowań? Masz wrażenie, że wciąż brakuje Ci wolnych chwil, a to, co zaplanowałeś, jest stale odkładane na później? A może czujesz, że wciąż lawirujesz między wieloma zadaniami, lecz żadnego nie udaje Ci się zrealizować w terminie? Trudności z organizacją czasu potrafią prowadzić do frustracji i demotywacji. Odbijają się na jakości pracy i samopoczuciu.

Dobra wiadomość jest jednak taka, że skutecznego zarządzanie sobą w czasie można się nauczyć. Potrzebne są tylko chęci i otwartość na zmiany. Warto więc rozwijać m.in. umiejętność planowania i priorytetyzowania. Pracodawcy często wymagają jej od kandydatów i pracowników. Od tego, jak zarządzamy sobą w czasie, mogą zależeć np. efekty pracy zespołowej. Dlatego przyswojoną teorię, techniki i strategie postaraj się wykorzystywać w realnych sytuacjach. Ważne jest bowiem to, aby stale szukać sposobów na work-life balance.

Sprawdź różne techniki i oszczędzaj czas

Eksperci polecają różne metody, które sprawdzą się zarówno podczas pracy w biurze, jak w ramach home office. Nie brakuje narzędzi i aplikacji, dzięki którym będziesz lepiej planować, organizować przerwy, zarządzać projektem, dzielić zadania, komunikować się z zespołem etc. Wypróbuj je i przekonaj się, która najbardziej pasuje do Twoich potrzeb. Technika Pomodoro, prawo Parkinsona, metoda ALPEN, zasada Pareto – to tylko przykłady, które warto bliżej poznać i stosować podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Z zarządzaniem czasem wiążą się różne inne zagadnienia, takie jak:
• prokrastynacja, czyli tendencja do odwlekania zadań
• perfekcjonizm
• multitasking, rozpraszacze uwagi
• work-life balance
• mindfulness
• komunikacja i relacje
• wellbeing, czyli dobrostan
• satysfakcja zawodowa

To, jak organizujesz czas, ustalasz swoje priorytety i realizujesz cele, ma zatem wpływ na wiele sfer Twojego życia, również na Twoje relacje z ludźmi. Jak o nie zadbać? Co działa wspierająco, a co osłabia kontakt? Jakich błędów w komunikacji unikać? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w ebooku Pracuj.pl. Dowiesz się również m.in.:
• jak zmienić nawyki, by działać szybciej i skuteczniej
• jak zarządzać swoimi emocjami i rozwijać inteligencję emocjonalną
• od czego rozpocząć trening uważności
• co mówią gesty i jaką moc ma komunikacja niewerbalna

Ebook zawiera także wiele praktycznych zadań i ćwiczeń, takich jak analiza komunikatów, trenowanie uścisku, diagnoza nawyków, nazywanie emocji, wyznaczanie celów, określanie motywatorów i inne. Zapraszamy również do lektury artykułów poświęconych komunikacji i zarządzaniu czasem. Oto wybrane z nich, a po więcej inspiracji i informacji zapraszamy do serwisu porady.pracuj.pl.

O ciekawych wykładach na temat zarządzania czasem przeczytasz tutaj:

5 inspirujących wykładów o zarządzaniu czasem

Wypróbuj aplikacje, które pomogą Ci panować nad Twoim kalendarzem. Piszemy o tym w artykule:

10 aplikacji, które pomogą Ci zarządzać sobą w czasie

Chcesz wzmocnić swoje kompetencje miękkie i nauczyć się uważnego słuchania? Mówi o tym tekst:

Inteligencja społeczna - co to jest

O jakości komunikacji świadczy m.in. to, w jaki sposób przekazujemy informacje zwrotne. Mnóstwo inspirujących wskazówek i porad eksperckich znajdziesz w artykule:

Jak odpowiednio przyjąć i przekazać feedback

Skuteczne zarządzanie czasem i budowanie relacji