Porady Kariera i rozwój Development Center – jak się przygotować?
13.09.2018  | 4 min czytania

Development Center – jak się przygotować?

13.09.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Osoby ubiegające się o stanowisko kierownicze uczestniczą w rekrutacji, podczas której mierzą się z różnorodnymi zadaniami. Testy wiedzy, symulacje i dyskusje – to przykładowe wyzwania stawiane przed potencjalnymi managerami. Dowiedz się, co Cię czeka i rozwijaj swoje kompetencje, jeśli chcesz korzystnie się zaprezentować.

Ośrodek (centrum) rozwoju, Development Center, „Assesment na kierownika” – proces, którego efektem jest ocena kompetencji kandydata, występuje pod różnymi nazwami. W DC uczestniczy kilku kandydatów, którzy są oceniani przez zespół odpowiednio wyszkolonych sędziów. Osoby, które zostaną przyjęte do pracy, wybiera się na podstawie ujednoliconych, jasnych kryteriów.     

Development Center – na czym polega?

Przygotowanie do Development Center – na czym polega?

W trakcie sesji DC sprawdza się różne umiejętności kandydata. Aby korzystnie się zaprezentować, naucz się panować nad stresem i rozwijaj kompetencje niezbędne na stanowisku, o które się ubiegasz. Ćwicząc i uzupełniając wiedzę, skoncentruj się na zadaniach, takich jak:

  • Dyskusja grupowa

Podczas dyskusji niezbędne są: opanowanie i umiejętność asertywnego wyrażania własnych opinii. Przerywanie, podnoszenie głosu, drwiny świadczą o zapalczywości i braku taktu. Takie cechy utrudniają, a właściwie uniemożliwiają współdziałanie. Prezentując swoje stanowisko, trzeba wykazać się też umiejętnością argumentowania i przekonywania innych osób do własnego stanowiska. Ważna jest również umiejętność zaakceptowania faktów i przyznania się do błędu.

  • Case study

Analiza sytuacji, która mogłaby mieć miejsce podczas pracy, pokazuje, czy poradzisz sobie z obowiązkami na wybranym stanowisku. Ważne, żebyś potrafił dokładnie przeanalizować problem i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Twoje szanse wzrastają, jeśli posiadasz wymagane kwalifikacje. Niezbędna jest też umiejętność uzasadnienia swojego stanowiska.   

  • Prezentacja

Wygłaszanie prezentacji to zadanie, z którym poradzą sobie osoby potrafiące pokonać tremę. Niezbędna jest również umiejętność formułowania konkretnych i interesujących wypowiedzi. Osoba, która przedstawia grupie jakieś zagadnienie, powinna być również komunikatywna. Ważne, by umiała dostosować przekaz do możliwości odbiorcy. Rzetelne przygotowanie, znajomość zagadnienia, notatki oraz praca nad głosem i dykcją – to sekret udanej prezentacji.   

  • Testy wiedzy i umiejętności

Aby poczuć się pewniej podczas testów rekrutacyjnych, należy… je rozwiązywać. Pytania rzadko się powtarzają, ale trening pozwala poczuć się pewniej i odkryć obszary, nad którymi należy jeszcze pracować.

Testy rekrutacyjne – ABC

Na stanowiskach kierowniczych niezbędne są kompetencje miękkie i cechy charakteru, takie jak empatia, asertywność, cierpliwość i opanowanie. Należy się nimi wykazać, biorąc udział w rekrutacji i wykonując zadania podczas Development Center.  

10 cech dobrego kierownika

Oceń artykuł