Czy powiniene艣 by膰 sob膮 w pracy?

Kategoria
Kariera i rozw贸j

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Kariera i rozw贸j

Udawanie jest m臋cz膮ce. Je艣li obowi膮zki, kt贸re wykonujesz, s膮 sprzeczne z Twoimi przekonaniami, mo偶esz do艣wiadcza膰 frustracji. Aby dobrze wybra膰 profesj臋, warto zweryfikowa膰 w艂asne predyspozycje, na przyk艂ad przyst臋puj膮c do test贸w psychologicznych.聽聽

Autentyczno艣膰 w 偶yciu zawodowym

Bycie sob膮 to droga do autentycznego wizerunku i marki osobistej, kt贸ra stanowi jeden z fundament贸w kariery zawodowej. Znajomo艣膰 w艂asnych mocnych i s艂abych stron pozwala si臋 rozwija膰 i przyjmowa膰 takie oferty zatrudnienia, kt贸re wydaj膮 si臋 nam warto艣ciowe, atrakcyjne i rozwijaj膮ce. Brak autentyczno艣ci mo偶e le偶e膰 u podstaw niepowodze艅. Robi膮c co艣, co jest sprzeczne z naszymi przekonaniami i upodobaniami, pr臋dzej czy p贸藕niej poczujemy si臋 znu偶eni i zniech臋ceni. Nawet je艣li uda nam si臋 wykrzesa膰 z siebie odrobin臋 entuzjazmu, nie b臋dziemy wiarygodni, a to prze艂o偶y si臋 na wyniki pracy. 聽聽

6 krok贸w do zbudowania marki osobistej

Jak zachowa膰 autentyczno艣膰?

Zachowywanie pozor贸w jest uci膮偶liwe nie tylko dla nas, ale r贸wnie偶 dla os贸b z naszego otoczenia. Aby pozosta膰 sob膮 i zachowa膰 naturalno艣膰, warto dba膰 m.in. o:

  • Podawanie prawdziwych informacji

Dobrze jest m贸wi膰 prawd臋, poniewa偶 taka postawa pozwala unika膰 nieporozumie艅 i zawod贸w. Wa偶ne, by nie zawy偶a膰 swoich kompetencji, nie wymy艣la膰 hobby, je艣li nie mamy konkretnych zainteresowa艅 itd. Dzia艂amy na swoj膮 niekorzy艣膰, je艣li kreujemy odpowiedzi na pytania rekrutera tylko dlatego, 偶e wydaj膮 si臋 nam ciekawsze ni偶 to, co faktycznie mamy do powiedzenia. Je艣li sk艂amiemy, a rozm贸wca to odkryje, mo偶emy straci膰 szans臋 na prac臋 w danej firmie. 聽聽

  • Budowanie sp贸jnego wizerunku

Tworzenie fa艂szywego image鈥檜 r贸wnie偶 jest k艂amstwem, kt贸re mo偶e zdyskredytowa膰 nas w oczach potencjalnego pracodawcy. Nie starajmy si臋 uchodzi膰 za bardziej przebojowych czy zabawnych tylko po to, by np. zjedna膰 sobie sympati臋 rozm贸wcy. 聽

  • Szczere i asertywne zachowanie wobec wsp贸艂pracownik贸w

Aby zachowa膰 autentyczno艣膰, a jednocze艣nie dobrze wykonywa膰 obowi膮zki, warto uczy膰 si臋 asertywno艣ci. Umiej臋tno艣膰 wyra偶ania opinii w spos贸b, kt贸ry nie krzywdzi rozm贸wcy, to jeden ze skuteczniejszych przepis贸w na dobre samopoczucie i budowanie zdrowych relacji w 艣rodowisku zawodowym. Niezmiernie wa偶na jest tak偶e kultura osobista. Przyjmowanie postaw zgodnych z normami spo艂ecznymi i przestrzeganie etykiety biznesowej to spos贸b na okazywanie szacunku osobom, z kt贸rymi mamy do czynienia.

  • Realizowanie cel贸w zawodowych w zgodzie z w艂asnymi oczekiwaniami i planami

Wykonywanie zawodu, kt贸rego nie lubimy, mo偶e doprowadzi膰 do tego, 偶e b臋dziemy udawa膰 entuzjazm i zaanga偶owanie. Trudno o autentyczno艣膰, je艣li nie mo偶emy pozwala膰 sobie na spontaniczne reakcje.

Testy osobowo艣ciowe 鈥 praca a predyspozycje

Aby trafnie okre艣li膰 kierunek rozwoju zawodowego, warto odkrywa膰 swoje talenty i predyspozycje. W tym celu mo偶na np. poddawa膰 si臋 testom osobowo艣ciowym. To narz臋dzie jest wykorzystywane r贸wnie偶 w rekrutacji, w celu ustalenia, czy dany kandydat sprawdzi si臋 na stanowisku, o kt贸re si臋 stara. 聽

Testy rekrutacyjne abc

Przyst臋puj膮c do test贸w, warto przede wszystkim zadba膰 o spok贸j i opanowanie. Wa偶ne jest r贸wnie偶 to, czy jeste艣my wypocz臋ci i zachowujemy si臋 w naturalny, autentyczny spos贸b.

Testy rekrutacyjne jak sobie z nimi poradzi膰

Kreator CV: stw贸rz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stw贸rz CV

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia