Praca w biurze wymaga pełnego skupienia oraz dokładności. Wiąże się również ze zmęczeniem psychicznym i przebywaniem głównie w pozycji siedzącej. Jeśli jesteś pracownikiem biurowym, możesz odczuwać spadki energii. Podpowiadamy, jak zwiększyć swoją wydajność.
-
Kwalifikacje zawodowe pracownika biurowego
Odpowiednie kwalifikacje zawodowe pozwolą Ci nie tylko prawidłowo wykonywać obowiązki, ale wpłyną na Twoją wydajność. Pracownikiem biurowym jest np. sekretarka lub analityk finansowy. W zależności od stanowiska może przydać Ci się znajomość języków obcych, specjalistycznych programów komputerowych czy umiejętność negocjacji.
-
Dodatkowe umiejętności
Do pracy w biurze niezbędna jest m.in. obsługa komputera i znajomość oprogramowania MS Office. Do zapanowania nad telefonami, dokumentami i innymi zadaniami przyda się też dobra organizacja pracy, skrupulatność i komunikatywność.
7 umiejętności niezbędnych w pracy biurowej
-
Odpowiednie stanowisko pracy
Wygodny fotel z oparciem oraz odpowiednio wysokie biurko – ważne są warunki, w których pracujesz. Pracodawca ma obowiązek zapewnić Ci stanowisko zgodne z wymogami bezpieczeństwa i higieną pracy. Również użytkowanie komputera nie powinno sprawiać problemu, np. z powodu zbyt małej powierzchni blatu czy ograniczonej przestrzeni biurowej.
-
Naturalne światło w biurze
Pomieszczenie rozjaśnione naturalnym światłem zapobiega nadmiernemu przemęczeniu i nagłym spadkom energii. Ponadto, może ono zwiększyć wydajność pracowników nawet o 15%! Im więcej okien w biurze, tym lepiej wpływa to na jakość oraz efektywność Twojej pracy.
-
Gimnastyka w trakcie pracy
Wielogodzinna praca wykonywana w pozycji siedzącej może powodować m.in. bóle pleców i drętwienie karku. Aby zmniejszyć intensywność objawów i zapobiec ich ponownemu pojawieniu się – ruszaj się przy biurku! Wystarczy kilka prostych ćwiczeń - nie poświęcisz im zbyt dużo czasu, a pomogą Ci zwalczyć ból i zesztywnienie ciała oraz pozwolą w pełni skupić się na pracy.
Bolą Cię plecy? Oto 6 szybkich ćwiczeń do wykonania w pracy
-
Ograniczenie hałasu
Dźwięki remontu lub przejeżdżających samochodów, a także głośne rozmowy współpracowników działają rozpraszająco. Praca biurowa wymaga dokładności oraz skupienia, a w osiągnięciu takiego stanu pomocna jest cisza. Biuro wyposażone w dźwiękoszczelne okna umożliwi Ci spokojną pracę. Z kolei dyskusje kolegów i koleżanek z pracy można ograniczyć do szeptu, by nie przeszkadzać pozostałym osobom.
6 rzeczy, które często przeszkadzają w pracy biurowej
-
Zdrowe i smaczne przekąski
Odpowiednio przygotowane śniadanie wydaje się mało istotne. Jest to błąd, bowiem zdrowe posiłki, złożone m.in. z warzyw i owoców, potrafią podnieść wydajność pracy nawet o 25%! Jeśli podczas wykonywania zleconych zadań dopadną Cię bóle głowy, spadnie poziom energii – sięgnij po odżywczą przekąskę.
Dieta biurowa – jak jeść zdrowo w pracy?
-
Odpowiednie napoje
Podczas pracy w biurze często spożywa się hurtowe ilości kawy, by podnieść swoją wydajność. Warto jednak zamienić kawę mieloną lub rozpuszczalną np. na zieloną herbatę. Działa ona pobudzająco, dodatkowo pomaga ustabilizować masę ciała. Sięgaj przede wszystkim po wodę – najlepiej nawodni organizm i pozwoli podnieść efektywność pracy.
-
Dekoracje i rośliny w biurze
Dodatkowe elementy w biurze, np. motywujący cytat w ramce, wesoły organizer na długopisy mogą rozbudzić umysł nawet w trakcie żmudnych zadań. Warto wykorzystać również moc roślin doniczkowych i użyć ich w biurze. Żywa zieleń poprawia koncentrację i pomaga w zwalczaniu zmęczenia psychicznego.