Chcesz zarabia膰 wi臋cej? Zmie艅 nawyki!

Kategoria
Kariera i rozw贸j

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Kariera i rozw贸j

Na wysoko艣膰 zarobk贸w wp艂ywa nie tylko wykszta艂cenie oraz do艣wiadczenie. O tym, jakie wynagrodzenie otrzymujesz, decyduj膮 r贸wnie偶 Twoje przyzwyczajenia. Sprawd藕, co obni偶a efektywno艣膰 i hamuje rozw贸j.

Pensja ma du偶e znaczenie, cho膰 nie jest jedynym czynnikiem, kt贸ry wp艂ywa na poziom satysfakcji z pracy. O jej wysoko艣ci decyduje nie tylko polityka p艂acowa firmy, ale r贸wnie偶 Twoja postawa.

Czym jest polityka p艂acowa firmy?

Nawyki, kt贸re mog膮 przyczynia膰 si臋 do tego, 偶e nie zarabiasz tyle, ile by艣 sobie 偶yczy艂, to:

  • Plotkowanie

Podejmuj膮c decyzj臋 o podwy偶ce czy awansie, pracodawca bierze pod uwag臋 nie tylko Twoje osi膮gni臋cia. Uwzgl臋dnia r贸wnie偶, jak funkcjonujesz w firmie. Je艣li np. w godzinach pracy zajmujesz si臋 naj艣wie偶szymi plotkami na temat wsp贸艂pracownik贸w, dzia艂asz mniej efektywnie. Twoje zachowanie wp艂ywa negatywnie r贸wnie偶 na atmosfer臋 w miejscu pracy. 聽

  • Narzekanie

Brak entuzjazmu i sk艂onno艣膰 do dostrzegania wy艂膮cznie negatywnych aspekt贸w pracy tak偶e pogarszaj膮 nastr贸j. Najbardziej szkodzi to temu, kto narzeka. Taka postawa odbiera ch臋膰 do pracy i wzmacnia nieprzychylny stosunek do niej. Uniemo偶liwia r贸wnie偶 rozw贸j. Osoba, kt贸ra dostrzega tylko negatywne strony, traci motywacj臋. 聽

  • Odwlekanie

Sk艂onno艣膰 do odk艂adania wszystkiego na p贸藕niej obni偶a wydajno艣膰. Trudno wykona膰 dobrze kilka zada艅, kiedy ma si臋 na to niewiele czasu. Umiej臋tno艣膰 planowania i dzia艂ania zgodnie z harmonogramem to jedna z kluczowych kompetencji mi臋kkich, kt贸re u艂atwiaj膮 osi膮ganie cel贸w zawodowych.

Przerwa na papierosa – czy wlicza si臋 do czasu pracy?

  • Zniech臋canie si臋

W zdobywaniu kolejnych szczebli kariery przeszkadza r贸wnie偶 brak wytrwa艂o艣ci. Osoba, kt贸ra po pierwszym tygodniu rezygnuje z nauki j臋zyka obcego, nie zdo艂a go opanowa膰. Pocz膮tki najcz臋艣ciej s膮 nieprzyjemne, ale warto walczy膰 z trudno艣ciami. 聽

  • Lenistwo

艁atwiej po艣wi臋ca膰 wolny czas na przegl膮danie stron internetowych ni偶 na uczestnictwo w zaj臋ciach sportowych lub chodzenie po g贸rach. Warto by膰 aktywnym 鈥 nie tylko w pracy. Dzi臋ki temu 艂atwiej zmobilizowa膰 si臋 do osi膮gania cel贸w. 聽

  • Brak zaanga偶owania

Wykonywanie pracy z przyzwyczajenia lub ze wzgl臋du na brak innych ofert nie sprzyja osi膮ganiu sukces贸w. Je艣li czego艣 nie lubisz, trudniej si臋 zaanga偶owa膰 i wykorzystywa膰 pe艂ni臋 swoich mo偶liwo艣ci. Taka postawa utrudnia, a czasami uniemo偶liwia zdobywanie awans贸w, uzyskiwanie premii itd.

  • Rezygnowanie ze snu

Przem臋czenie wynikaj膮ce z niedoboru snu r贸wnie偶 utrudnia funkcjonowanie w pracy. Senno艣膰 uniemo偶liwia skupianie si臋 na zadaniach. Sprawia r贸wnie偶, 偶e przestajesz by膰 kreatywny.

Zarobki i prawo pracy

  • Na艂ogi

Konieczno艣膰 zapalenia papierosa powoduje, 偶e wytr膮casz si臋 z rytmu pracy. Mo偶e przyczynia膰 si臋 tak偶e do konflikt贸w z prze艂o偶onymi, je艣li korzystasz z przerw cz臋艣ciej, ni偶 powiniene艣.

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia