Porady Kariera i rozwój Awans? Nie spoczywaj na laurach – te kompetencje warto rozwijać!
15.05.2019  | 5 min czytania

Awans? Nie spoczywaj na laurach – te kompetencje warto rozwijać!

15.05.2019  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(4)

Ciężka praca, udział w szkoleniach i zdobywanie nowych kompetencji przyczyniły się do tego, że pracodawca postanowił Cię nagrodzić? Uzyskanie awansu nie oznacza, że powinieneś teraz zwolnić tempo i przestać się rozwijać - wręcz przeciwnie. W życiu zawodowym niezwykle ważna jest otwartość na naukę. Warto pracować m.in. nad asertywnością oraz umiejętnością zarządzania zespołem.

Kompetencje cenione przez pracodawców

Jeżeli objąłeś bardziej prestiżową oraz lepiej płatną posadę, to znak, że szef zauważył i docenił Twoją ciężką pracę. Nie spoczywaj na laurach, tylko kontynuuj swój rozwój – w ten sposób udowodnisz, że przełożony słusznie Cię wynagrodził. Zwiększysz też swoją wartość na rynku pracy. Oto kompetencje, które warto rozwijać:

  • Umiejętność zarządzania zespołem

Zarządzanie grupą pracowników przydaje się przede wszystkim na stanowiskach kierowniczych. Kompetencje menedżerskie są niezbędne zarówno w przypadku nadzorowania zespołu z branży marketingowej, jak i osób pracujących na hali w przedsiębiorstwie produkcyjnym. W szlifowaniu umiejętności przydatne są specjalistyczne kursy, a także książki, takie jak np. Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi (Marta Pawlikowska-Olszta).

5 barier w budowaniu zgranego zespołu

  • Umiejętność negocjowania

Techniki negocjacyjne można poznać na szkoleniach. W ich nauce pomagają również publikacje książkowe, np. Jak wygrać każde negocjacje nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem (Robert Mayer). Umiejętność negocjowania ułatwia rozwiązywanie konfliktów. Przydaje się m.in. menedżerom i przedstawicielom handlowym oferującym klientom towary wytwarzane przez przedsiębiorstwo produkcyjne.

  • Kreatywność

Twórcze myślenie to umiejętność niezbędna w wielu branżach. Marketingowcom umożliwia stworzenie nietuzinkowej, skutecznej reklamy, a pracownikom branży technologicznej pozwala na wdrożenie innowacyjnego rozwiązania. Aby rozwijać kreatywność, warto wziąć udział w warsztatach i korzystać z literatury – przykładowa lektura: Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie (Agnieszka Biela).

  • Asertywność

Asertywność, czyli umiejętność wyrażania swojego zdania, odmawiania i przyjmowania krytyki przydaje się wszystkim pracownikom, niezależnie od branży oraz stanowiska. Asertywny styl komunikacji powinien być bliski osobom, które na co dzień zajmują się zarządzaniem zespołem. Warto sięgać po fachowe porady. Asertywność dla żółtodziobów (Jeff Davidson) – to publikacja książkowa przydatna na początku nauki asertywności.

Szansa na rozwój dla osób bezrobotnych

Możliwość nauki mają także osoby, które pozostają bez pracy. Bon szkoleniowy przyznawany im przez urząd pracy to okazja, żeby wziąć udział w szkoleniach i zdobyć umiejętności, które zaowocują znalezieniem satysfakcjonującej pracy.

Jakie są metody walki z bezrobociem?

Kalkulator: oblicz, ile zarobisz „na rękę” i porównaj zarobki w zależności od rodzaju umowy
Sprawdź

Oceń artykuł