Porady Kariera i rozwój 9 sposobów, jak zwiększyć motywację do pracy z domu
06.06.2018  | 4 min czytania

9 sposobów, jak zwiększyć motywację do pracy z domu

06.06.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Praca zdalna to korzystne rozwiązanie dla rodziców, którzy chcą poświęcać czas dziecku, jednocześnie rozwijając się zawodowo. Wykonywanie obowiązków poza biurem wymaga jednak zaangażowania. Aby nie tracić motywacji, warto m.in. przygotowywać listy zadań do wykonania.

Rozważasz podjęcie pracy w domu, ale nie wiesz, czy zdołasz zmobilizować się do działania? A może już korzystasz z takiego rozwiązania, ale wyniki Cię nie satysfakcjonują? Jeśli chcesz być zaangażowanym i zmotywowanym pracownikiem:  

  • Wybierz pracę, która będzie sprawiać Ci przyjemność

Jeśli lubisz swój zawód, angażujesz się i nie odczuwasz znużenia. Zastanów się, co chcesz robić, gdy wyuczona profesja nie daje Ci satysfakcji. Poznawaj siebie i próbuj swoich sił w różnych dziedzinach. Zastanów się również, czy home office to dobre rozwiązanie dla Ciebie i czy obowiązki służbowe będziesz mógł wykonywać w domowych warunkach. Zanim podejmiesz decyzję, przygotuj listę plusów i minusów, porozmawiaj z innymi telepracownikami itd.

Czy home office jest dla Ciebie?

  • Dbaj o relacje interpersonalne

Pracując w domu, nie nawiązuje się bliskich relacji ze współpracownikami. Dla osób, które mają duże potrzeby społeczne, może to być niekomfortowa sytuacja. Aby czuć się dobrze, nawiązuj i pielęgnuj kontakty inne niż zawodowe – znajdź czas na spotkania z przyjaciółmi, wyjście z domu i rozmowy na żywo, w realu, a nie wyłącznie online.

  • Negocjuj wysokość wynagrodzenia

Pensja to jeden z ważniejszych czynników wpływających na satysfakcję zawodową. Zanim przyjmiesz ofertę pracy, upewnij się, że wysokość wynagrodzenia oferowanego przez pracodawcę jest adekwatna do wysiłku, kwalifikacji itd.  

  • Zaplanuj swój dzień

Brak organizacji utrudnia terminowe wywiązywanie się ze zobowiązań i powoduje frustrację. Aby działać efektywnie, układaj plan dnia i tygodnia. Dzięki temu zadania, które musisz wykonać, nie będą Cię przytłaczać.

  • Stwórz komfortowe miejsce pracy

Trudno zmotywować się do pracy, gdy wykonuje się ją w miejscu, które nie jest do tego przygotowane. Aby działać skutecznie, zadbaj o swoje stanowisko – wybierz komfortowe meble, utrzymuj porządek itd.

Jak kolory wpływają na efektywność w pracy?

  • Przygotuj się do działania

Pożywne śniadanie, wybór wygodnego stroju, wyciszenie telefonu – warto o to zadbać przed rozpoczęciem każdego dnia pracy. Przygotowanie do działania zapewnia komfort i spokój.  

  • Nagradzaj samego siebie

Aby zwiększyć swoją motywację, wyznacz sobie nagrodę np. za wykonanie obowiązków, które wydają Ci się nieprzyjemne. Wybierz coś, co będzie dla Ciebie atrakcyjne.

  • Rozwijaj swoje zainteresowania

Ważne jest również to, jak spędzasz czas wolny. Jeśli masz hobby, które daje Ci radość, nie rezygnuj z niego. Dzięki temu zyskasz energię do działania.

  • Naucz się odpuszczać

Jeśli zajmujesz się małym dzieckiem, musisz liczyć się z sytuacjami, które utrudnią Ci realizację planów zawodowych. W szczególnych przypadkach warto korzystać z uprawnień pracowniczych dla rodziców, takich jak np. opieka na dziecko zdrowe.

Zwolnienie lekarskie na dziecko – ABC

Oceń artykuł