Porady Kariera i rozwój 8 wskazówek, jak przekuć porażkę w sukces
18.05.2018  | 4 min czytania

8 wskazówek, jak przekuć porażkę w sukces

18.05.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Nie zawsze podejmowane działania przynoszą pożądane rezultaty. Może się zdarzyć albo już się zdarzyło, że mimo wysiłku poniosłeś klęskę. Nie warto zniechęcać się w obliczu niepowodzeń. Warto je analizować i wyciągać wnioski na przyszłość.

Konsekwencje dobrych i złych wydarzeń, jakie mają miejsce w Twoim życiu, zależą w pewnym stopniu od tego, jakie masz do nich nastawienie. Jeśli postępujesz bezrefleksyjnie, prędzej czy później dopadnie Cię zniechęcenie. Jeśli natomiast doskonalisz to, co dobre i naprawiasz to, co złe, masz szansę osiągnąć sukces.

  • Znajdź motywację do działania

Pieniądze, relacje, a może możliwości rozwoju? Zastanów się, dlaczego zależy Ci na wykonywaniu określonej pracy. Ważne, żebyś wyznaczał sobie cele możliwe do osiągnięcia i szukał najskuteczniejszych sposobów ich realizacji.

10 czynników, które mogą motywować do pracy

  • Unikaj stagnacji

Jeśli popadłeś w rutynę i czujesz się z tym źle, zastanów się, co możesz zrobić, żeby Twoje samopoczucie uległo poprawie. Rozmowa z szefem i prośba o nowe zadania? Podjęcie dodatkowej aktywności zawodowej? Zmiana pracy?

Jak przekształcić stagnację w rozwój osobisty?

  • Odkryj przyczyny niepowodzenia

Myślenie o porażkach jest przykre, ale mimo wszystko warto analizować to, co Ci nie wyszło. Dzięki temu możesz w przyszłości unikać działań, które sprawiły, że nie osiągnąłeś założonych celów. Unikaj jednak rozpamiętywania błędów – taka postawa nie sprzyja wyciąganiu konstruktywnych wniosków.

  • Nie zniechęcaj się

Droga do sukcesu nie zawsze jest prosta. Często bywa wyboista, ale mimo to warto wytrwale stawiać kolejne kroki. Jeśli wiesz, co chcesz osiągnąć, będzie Ci łatwiej pokonywać trudności.  

  • Wykazuj postawę proaktywną

W radzeniu sobie z niepowodzeniami pomaga również przyjęcie postawy proaktywnej i wzięcie pełnej odpowiedzialności za własne decyzje. Nie bój się działać i staraj się patrzeć na zadania zawodowe jak na wyzwania i szanse.  

Postawa proaktywna i reaktywna w życiu zawodowym

  • Wyrabiaj w sobie dobre nawyki

Wyszukiwanie atrakcyjnych zadań, budowanie wartościowych relacji, cieszenie się z sukcesów czy akceptowanie porażek – to działania, które trudno podejmować intuicyjnie. Trzeba się ich uczyć, np. kształtując korzystne nawyki.  

7 nawyków, które pozwalają czerpać satysfakcję z pracy

 

  • Wyeliminuj czynniki, które Cię demotywują

Złośliwi współpracownicy? A może niesatysfakcjonujące wynagrodzenie? Określ, co najbardziej przeszkadza Ci w pracy, podejmij ważne dla Ciebie decyzje i zacznij wprowadzać modyfikacje. Być może konieczna będzie większa zmiana - miejsca zatrudnienia, branży lub zawodu.

7 rzeczy, które najbardziej demotywują w pracy

  • Daj z siebie wszystko

Odkrywaj swoje talenty i rozwijaj je. Nie bój się wyzwań - działaj i analizuj swoje postępowanie. Podejmowanie wysiłku i refleksja nad efektami pozwolą Ci zdobywać kolejne szczeble kariery.  

7 wskazówek jak odnieść sukces w pracy

Oceń artykuł