Umiejętność układania i realizowania planów na dany dzień, tydzień czy miesiąc nie przychodzi bez wysiłku. Aby osiągać zadowalające rezultaty, warto uczyć się zarządzania sobą w czasie. Można to robić, na przykład uczestnicząc w kursach lub korzystając ze wskazówek zawartych w książkach. Często autorami takich publikacji są trenerzy kompetencji miękkich, mówcy motywacyjni i doświadczeni przedsiębiorcy.
Jak organizujesz sobie czas pracy? Czy potrafisz osiągać założone cele i dzielić poszczególne zadania na ważne i mniej istotne? Jeśli sprawia Ci to trudność, nie zniechęcaj się, ale zacznij wprowadzać konkretne zmiany. Pomogą Ci w tym ciekawe pozycje książkowe:
- Aleksandra Budzyńska, Jak zostać Panią Swojego Czasu. Zarządzanie czasem dla kobiet
Autorka kieruje swój poradnik do kobiet, które chcą realizować życiowe i zawodowe plany, nie dążąc za wszelką cenę do perfekcjonizmu. Aleksandra Budzyńska pisze w lekki, humorystyczny i motywujący sposób. Pokazuje, że warto realizować własne plany i znać swoje potrzeby.
6 osób które inspirują i pokazują jak realizować plany
- Timothy Ferriss, 4-godzinny tydzień pracy
Ferriss podpowiada, co zrobić, by pracować mniej, zarabiać więcej i znajdować czas dla siebie. Jest to odpowiednia pozycja zarówno dla osób, które chcą diametralnie zmienić swoje życie, jak i dla tych, które potrzebują inspiracji do wprowadzenia drobnych usprawnień.
- Daniel Harkavy, Michael Hyatt, Cała naprzód! Sztuka świadomego planowania własnego życia
W życiu nie warto zdawać się na przypadek czy łut szczęścia. Umiejętne planowanie przyszłości pozwala realizować przemyślaną strategię i unikać błędów. Sięgnij po tę książkę, jeśli chcesz wiedzieć, jak mądrze pokierować swoim losem.
- David Allen, Getting things done, czyli sztuka bezstresowej efektywności
Bestsellerowy poradnik uczy, jak ustalać priorytety, delegować zadania i… odpoczywać. Autor wychodzi z założenia, że relaks jest podstawą efektywności i czasami po prostu trzeba odpuścić, aby w rezultacie osiągać oczekiwane rezultaty.
- Maciej Sasin, Efektywny System Pracy: czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie
Autor książki jest coachem. W swojej publikacji zebrał metody radzenia sobie z nadmiarem informacji. Sasin wskazuje techniki i narzędzia (np. aplikacje), dzięki którym można zapanować nad chaosem informacyjnym i wyodrębnić priorytety.
- Bartłomiej Popiel, Zrobię to dzisiaj
Prokrastynacja, czyli odkładanie zadań na później, to jedna z „chorób cywilizacyjnych”, które zabijają efektywność. Autor zaznacza, że realizując zadania natychmiast, można lepiej wykorzystywać czas i przeznaczać go na odpoczynek, budowanie relacji z bliskimi itd.
Prokrastynacja dopadła nas nowa choroba cywilizacyjna odwlekanie
- Kevin Kruse, 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?
Jak to się dzieje, że niektórzy ludzie potrafią w ciągu doby wykonać niezliczoną liczbę zadań, a innym czas ucieka przez palce? Zdaniem autora sekret tkwi m.in. w nawykach zwiększających produktywność. Wskazują na to historie miliarderów, olimpijczyków i innych ludzi, którzy odnoszą ogromne sukcesy.
- Laura Vanderkam, Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem
Tematykę uciekającego czasu porusza również autorka bestsellerowego poradnika, która uważa, że sekret sukcesu tkwi w dobrej organizacji. Vanderkam wychodzi z założenia, że jaki poranek, taki cały dzień. Na łamach książki wskazuje, co zrobić, aby efektywnie wykorzystać nie tylko początek dnia, ale każdą jego godzinę.
Siłą poranka zacznij swój dzień jak znani ludzie sukcesu