Porady Kariera i rozwój 7 powodów, dlaczego nie lubimy swojej pracy
21.12.2017

7 powodów, dlaczego nie lubimy swojej pracy

21.12.2017
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(4)

„Nienawidzę swojej pracy” – to przykre zdanie dobitnie wyraża frustrację, zniechęcenie i brak satysfakcji. Niechęć wobec działalności zawodowej może wynikać m.in. z braku celów. Pojawia się także wtedy, gdy pracownik wykonuje swój zawód z przyzwyczajenia lub z rozsądku, nie biorąc pod uwagę własnych predyspozycji i zainteresowań. Podpowiadamy, co robić, gdy praca staje się źródłem rozczarowań.    

Dlaczego nie lubimy swojej pracy?

Aktywność zawodowa to istotna część życia, która wpływa na jego jakość. Niestety praca, którą wykonujemy, nie zawsze przynosi satysfakcję. Dlaczego tak się dzieje? Oto najczęstsze przyczyny:

  • Brak celów zawodowych

Trudno znaleźć w sobie motywację, gdy nie wiemy, dokąd zmierza nasza kariera. Wykonywanie zadań z przyzwyczajenia i bez zaangażowania to jedna z przyczyn spadku efektywności. Może także powodować znudzenie i zniechęcenie. Osiąganie kolejnych kamieni milowych zwiększa poczucie własnej wartości i mobilizuje do działania.   

  • Brak satysfakcjonujących możliwości rozwoju

Rozczarowanie aktualnym miejscem pracy może wynikać z braku perspektyw zawodowych. Pracodawca, któremu zależy na wydajności uzyskiwanej najniższym kosztem, nie stwarza atrakcyjnych warunków zatrudnienia. Taka postawa wywiera niekorzystny wpływ na pracowników, odbierając im chęć do działania.   

  • Negatywne relacje ze współpracownikami i przełożonymi

Na poziom satysfakcji z pracy wpływa również jakość stosunków z pracodawcą, managerami oraz innymi osobami, z którymi współpracujemy. Miła atmosfera sprawia, że chętnie przychodzimy do firmy i jesteśmy efektywniejsi, pracując w grupie.

  • Niesatysfakcjonujące wynagrodzenie

Duża odpowiedzialność, skomplikowane zadania i niska pensja - to czynniki, które sprawiają, że możemy szybko zniechęcić się do swojej pracy. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy początkowo wykonywaliśmy ją z przyjemnością.   

  • Brak poczucia stabilizacji

Niechęć wobec obecnie wykonywanej pracy może wynikać również z problemów finansowych pracodawcy oraz niepewności zatrudnienia. Brak stabilizacji potrafi być szczególnie uciążliwy w przypadku osób, które mają zobowiązania rodzinne i finansowe.   

  • Przepracowanie

Satysfakcję z pracy możemy osiągać tylko wtedy, gdy mamy czas na odpoczynek, spotkania z bliskimi i realizowanie swoich pasji. Poświęcanie się wyłącznie aktywności zawodowej powoduje zniechęcenie.  

  • Strach przed wyborem innej drogi zawodowej

Za narastającą niechęcią wobec aktualnej pracy mogą kryć się obawy przed większą zmianą. Łatwiej jest pozostać w nielubianym środowisku, które znamy niż odnaleźć się w nowym miejscu. Warto jednak przełamać wewnętrzne blokady.      

Jak zwiększyć poziom zadowolenia z pracy?

Aby odczuwać satysfakcję z wybranej ścieżki kariery, warto dobrze przemyśleć swoją decyzję. Znalezienie pracy, którą chcemy wykonywać to jeden z najważniejszych celów na początku drogi zawodowej. Niezależnie od tego, jak długo pracujemy i jak duże mamy doświadczenie, dobrze jest stale dbać o rozwój i być otwartym na naukę oraz nowości.

Oceń artykuł