Porady Kariera i rozwój 7 pomysłów, jak rozwijać swoją karierę
13.09.2018  | 4 min czytania

7 pomysłów, jak rozwijać swoją karierę

13.09.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Chcesz spełniać się w sferze zawodowej, ale nie masz pomysłu, jakie działania podejmować? Wybór profesji, która daje satysfakcję - to najlepsza recepta na rozwój kariery. Motorem napędowym jest wówczas pasja i entuzjazm. Jednocześnie warto uważać na hamulce, które blokują postęp – są wśród nich: rutyna i zbyt duża pewność siebie.

Umiejętność podejmowania przemyślanych i trafnych decyzji przydaje się w każdej sferze życia. Dzięki niej można zmniejszyć ryzyko popełniania poważnych błędów. Aby wziąć sprawy w swoje ręce i znaleźć przepis na sukces:  

  • Odkryj swój potencjał

Działanie to najskuteczniejsza metoda, by poznać siebie. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie są Twoje mocne i słabe strony, wykonuj różne zadania, a następnie analizuj postępy i porażki. Zwracaj uwagę na odczucia, jakie towarzyszą Ci w trakcie wykonywania konkretnych zajęć. Wyciągaj wnioski i rozwijaj samoświadomość. Angażuj się w różne inicjatywy w szkole, na uczelni, w ramach wolontariatu itd.

Typy osobowości – jak rozpoznać własny?

  • Inwestuj w siebie

Gdy masz świadomość swoich zalet i wad, możesz rozwijać dobre cechy i eliminować te, które Ci przeszkadzają. Ważne, żebyś wiedział, jak robić to dobrze i skutecznie. Chcąc zdobyć informacje na ten temat, warto czytać książki i artykuły, uczestniczyć w kursach, szkoleniach, konferencjach itd. Najważniejsza jest jednak praktyka i korzystanie z wiedzy, którą się zdobyło.  

  • Planuj

Postanowiłeś, że w ciągu najbliższych pięciu lat zgromadzisz fundusze, aby wybrać się w podróż dookoła świata i relacjonować swoją wyprawę na blogu? Świetnie! Spełnij swoje marzenie. Ważne jednak, by podejść do tego wyzwania metodycznie. Zastanów się, co będziesz robił w najbliższym miesiącu, roku itd., aby zrealizować swój zamiar.

  • Angażuj się

Wykazuj postawę proaktywną, jeśli chcesz, by Twoja kariera nabrała rozpędu. Zdobywaj i rozwijaj umiejętności zawodowe, np. uczestnicząc w kursach lub projektach realizowanych na Twojej uczelni lub w firmie, w której pracujesz. To doskonała okazja, by poznawać inspirujących ludzi.  

  • Wyjdź z inicjatywą

Masz pomysł na usprawnienie pracy w Twoim dziale? Nie bój się mówić o swoich sugestiach (oczywiście w taktowny sposób). Osiągasz doskonałe wyniki w pracy? Wnioskuj o podwyżkę. Wykazując taką postawę, zaprezentujesz się jako osoba świadoma swoich celów.

Własna inicjatywa – jak wykazać się na rozmowie rekrutacyjnej

  • Pamiętaj o elastyczności

Otrzymałeś atrakcyjną propozycję pracy, ale jej przyjęcie oznaczałoby przeprowadzkę do innego miasta? W wyniku przemian zachodzących w firmie spadły na Ciebie dodatkowe, trudne obowiązki? Nie bój się wyzwań i wykonuj zadania, które są dla Ciebie nowe. Dzięki umiejętności dostosowania się do nieznanych okoliczności będziesz mógł rozwijać swój potencjał.   

  • Bądź otwarty na zmiany

Czujesz, że praca przestała Cię satysfakcjonować? Masz wrażenie, że stoisz w miejscu? Zastanów się, co konkretnie możesz zrobić, aby zamienić stagnację w rozwój zawodowy i osobisty. Pierwszym krokiem jest szukanie ofert pracy, które spełnią Twoje oczekiwania.  

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Oceń artykuł