Porady Kariera i rozwój 7 nawyków, które pozwalają czerpać satysfakcję z pracy
25.01.2018

7 nawyków, które pozwalają czerpać satysfakcję z pracy

25.01.2018
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(4)

Praca sprawia nam radość, jeśli wybraliśmy zawód odpowiadający naszym predyspozycjom. Duże znaczenie ma także inwestowanie czasu i energii we własny rozwój. Dzięki przyjęciu odpowiedniej postawy, nasze życie zawodowe może być źródłem satysfakcji.

Zadania, które do tej pory wydawały się ciekawe, nagle zaczynają nużyć. Praca, o którą się staraliśmy, przestaje już tak bardzo cieszyć. Co robić w takiej sytuacji? Chcąc odzyskać dobre samopoczucie i czerpać satysfakcję, warto budować dobre nawyki, tzn.:  

  • Wyznaczać sobie cele możliwe do osiągnięcia

Trudno realizować się w jakiejkolwiek dziedzinie, jeśli nie wiemy, jakie rezultaty chcielibyśmy uzyskać. Dobrze jest snuć plany adekwatne do naszych możliwości i wyszukiwać sposoby ich realizacji – tylko w ten sposób możemy robić postępy. Osiąganie pożądanych efektów sprawia, że odczuwamy radość i zyskujemy motywację do podejmowania kolejnych, coraz śmielszych wyzwań.

  • Wykorzystywać talenty w pracy

Łatwiej zmobilizować się do działania, jeśli robimy to, co przychodzi nam w pewnym stopniu naturalnie. Przykładowo: osoba, która jest doskonale zorganizowana i potrafi myśleć analitycznie, ale źle się czuje podczas wystąpień publicznych, może być świetnym księgowym. Praca prezentera telewizyjnego będzie sprawiać jej trudności i powodować niepotrzebny dyskomfort.  

  • Poszukiwać wyzwań i możliwości rozwoju

Praca daje nam radość wtedy, gdy czujemy, że rozwijamy swoje umiejętności i wykorzystujemy potencjał. Wykonywaniu zadań, które nas nudzą i denerwują, towarzyszy przykre uczucie. Dla osób, które potrzebują silnej stymulacji, rutyna jest frustrująca i trudna do zniesienia. Warto realizować swoje ambicje, aby aktywność zawodowa była dla nas źródłem radości i spełnienia.  

  • Wykazywać zaangażowanie

Jeśli traktujemy pracę jako przykry obowiązek, możemy szybko doświadczyć wypalenia zawodowego. Poświęcanie kilkudziesięciu godzin w tygodniu na wykonywanie nieprzyjemnych zajęć powoduje frustrację, a w skrajnych przypadkach może prowadzić do poważnych dolegliwości zdrowotnych, takich jak np. bezsenność, nerwice czy depresja.

  • Budować pozytywne relacje

Życie zawodowe męczy również wtedy, gdy w miejscu pracy panuje nieprzyjemna atmosfera. Skupianie się na celach wydaje się niemożliwe, jeśli np. ciągle kłócimy się ze współpracownikiem. Aby nastrój w zespole był miły, warto zachowywać się lojalnie i tolerancyjnie.

10 sposobów na dobre relacje ze współpracownikami

https://porady.pracuj.pl/10-sposobow-na-dobre-relacje-ze-wspolpracownikami/

  • Akceptować porażki

Każdej aktywności, jaką podejmujemy, towarzyszy ryzyko niepowodzenia. Możemy je jedynie minimalizować. Im wcześniej pogodzimy się z tym faktem, tym mniej dotkliwie będziemy odczuwać klęski. Warto traktować porażki jak lekcje, które pozwalają nam zrozumieć i wyeliminować niektóre błędy.   

  • Wykazywać pozytywne nastawienie do życia

Nieprzyjemne wydarzenia i trudności towarzyszą każdemu, niezależnie od wieku, zawodu itd. Dobrze, gdy nie rozpamiętujemy niepowodzeń, ale mimo wszystko realizujemy swoje plany i podejmujemy kolejne wyzwania. Warto koncentrować się na teraźniejszości i mądrze planować przyszłość, pozostawiając przeszłość za sobą.     

Oceń artykuł