Porady Kariera i rozwój 7 książek, które pomogą w karierze HR-owca
04.03.2019  | 5 min czytania

7 książek, które pomogą w karierze HR-owca

04.03.2019  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Interesuje Cię praca w HR? Jest to branża niezwykle dynamiczna, dlatego niezbędne jest śledzenie nowinek, czytanie publikacji branżowych i dbanie o swój rozwój. Przedstawiamy listę książek, które stanowią źródło wiedzy, inspiracji i motywacji.

Oferty z kategorii HR znajdziesz TUTAJ

  • Tracey Richardson, Ernie Richardson, Droga Toyoty do angażowania pracowników

Jednym z zadań specjalisty ds. zasobów ludzkich jest motywowanie pracowników i dążenie do wykorzystania ich potencjału. Książka wyjaśnia, w jaki sposób należy angażować osoby zatrudnione w firmie, by jak najlepiej rozwijać ich umiejętności, a co za tym idzie – skutecznie zwiększać zyski przedsiębiorstwa.

  • Charles Duhigg, Siła nawyku

Charles Duhigg wyjaśnia, jak duży wpływ na nasze życie mają przyzwyczajenia. Przekonuje, że ich zmiana może spowodować metamorfozę nas samych. Dodatkowo, autor książki przedstawia, w jaki sposób nawyki oddziałują na funkcjonowanie przedsiębiorstw i realizowanie postawionych sobie celów. Warto pamiętać o tym, że HR-owiec powinien zachęcać pracowników do budowania dobrych nawyków, które pozwolą im osiągnąć sukces.

  • Grzegorz Filipowicz, HR Toolbox, czyli narzędziownik menedżera

Autor w przystępny sposób opisuje istotne elementy zarządzania zasobami ludzkimi. Odpowiedzi na ważne pytania dotyczące HR będą pomocne zarówno osobom doświadczonym, jak i dopiero rozpoczynającym swoją karierę. Liczne porady zostały uzupełnione praktycznymi przykładami.

  • David Allen, Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności

Książka przedstawia program Getting Things Done (GTD) umożliwiający osiągnięcie harmonii. David Allen skupia się na racjonalizacji zadań. Jej efektem mają być nie tylko lepsze wyniki w pracy, ale również zrezygnowanie z męczących obowiązków, które powodują, że nieustannie brakuje nam czasu. To wartościowa lektura dla specjalistów ds. zasobów ludzkich – umożliwi im lepszą organizację w przypadku wykonywania wielu zadań.

5 książek, które pomogą Ci się rozwijać zawodowo

  • Praktyki HRM. Najlepsze studia przypadku z polskiego rynku, praca zbiorowa

Opis najbardziej interesujących przypadków dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi w polskich firmach. Książka będzie uzupełniać wiedzę zarówno HR-owców, jak i menedżerów. Realne przykłady stanowią źródło inspiracji.

  • Małgorzata Mitoraj-Jaroszek, Zarządzanie rozwojem pracowników. Kompleksowe i praktyczne ujęcie

Do obowiązków specjalisty ds. zasobów ludzkich należy dbanie o rozwój pracowników. Autorka książki uważa, że podejmowanie decyzji dotyczących kształcenia osób zatrudnionych w firmie powinno być poprzedzone wykonaniem dokładnej analizy biznesowej.

  • Małgorzata Kossowska, Iwona Sołtysińska, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji

HR-owiec odpowiada za organizację szkoleń dla personelu, często też sam je prowadzi. Książka mówi m.in. o tym, w jaki sposób należy planować proces kształcenia, przeprowadzać szkolenia oraz poddawać je ocenie. Zaprezentowane przykłady umożliwiają zrozumienie opisywanych metod - dzięki temu specjalista ds. zasobów ludzkich może zastosować je w praktyce.

5 motywujących książek, które powinieneś przeczytać w tym miesiącu

Zarobki: wypełnij ankietę i sprawdź, czy dobrze zarabiasz na swoim stanowisku
Porównaj zarobki

Oceń artykuł