Porady Kariera i rozwój 7 kompetencji osobowych, które docenią pracodawcy
07.01.2019 | 4 min czytania

7 kompetencji osobowych, które docenią pracodawcy

07.01.2019 | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Pracodawca zwraca uwagę nie tylko na doświadczenie zawodowe pracownika, ale też na kompetencje osobowe. Właściciele firm cenią m.in. umiejętność pracy w zespole oraz komunikatywność.

Kompetencje osobowe dobrego pracownika

Pracodawcom nie zależy jedynie na wiedzy i praktycznych umiejętnościach pracowników. Równie ważne są kompetencje osobowe – to między innymi od nich zależy, w jaki sposób osoba zatrudniona w firmie będzie wywiązywała się ze swoich obowiązków i współpracowała z innymi ludźmi. Przedstawiamy 7 cenionych kompetencji osobowych:

  • Kreatywność

Kreatywni pracownicy bardzo dobrze radzą sobie z realizowaniem projektów niezależnie od tego, w jakiej branży pracują. W przypadku kłopotów z wykonaniem zadania znajdują nowe, skuteczne rozwiązanie – nie trzymają się jedynie utartych schematów.

  • Komunikatywność

Komunikatywność jest istotna nie tylko w pracy wymagającej bezpośredniego kontaktu z klientem. Pracownik, który potrafi w klarowny sposób przedstawić dane zagadnienie, a także uważnie słuchać swojego rozmówcy, jest pożądany w każdej branży. Komunikatywność ma duże znaczenie w przypadku realizowania prac zespołowych.

Obawiasz się zmian dowiedz się dlaczego warto wychodzić ze strefy komfortu

  • Umiejętność radzenia sobie ze stresem

Dla pracodawców ważne jest, by ich pracownicy potrafili wykonywać zadania pod presją czasu. Osoba, która w stresujących sytuacjach popełnia rażące błędy lub zaniedbuje obowiązki, nie może liczyć na przychylność pracodawcy. Radzenie sobie ze stresem nie tylko poprawia jakość pracy, ale również zwiększa przyjemność z jej wykonywania.

  • Umiejętność pracy w zespole

Umiejętność pracy w grupie jest szczególnie ważna, gdy projekty są realizowane przez wieloosobowe zespoły. Pracownik, który współpracuje z innymi, musi przedstawiać swoją opinię na temat wykonywanych zadań oraz oceniać propozycje pozostałych członków zespołu. Pracodawcy cenią pracowników, którzy zachowują się w sposób kulturalny w sytuacjach konfliktowych.

  • Umiejętność organizowania własnej pracy

Planowanie i dobra organizacja mają duże znaczenie. Pracownik, który umie zarządzać swoim czasem, wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Realizuje wszystkie projekty w odpowiednim terminie, wykazując zaangażowanie oraz dokładność.

  • Asertywność

Niezwykle cenna dla pracodawców jest również asertywność. Pracownik asertywny to taki, który jest świadomy zarówno swoich zalet, jak i wad. Potrafi we właściwy sposób wyrażać opinie, a także przyjmować krytykę. Szanuje nie tylko siebie, ale i pozostałych pracowników firmy.

Asertywność w życiu zawodowym dlaczego jest ważna

  • Elastyczność

Pracodawcy bardzo cenią osoby, które z łatwością przystosowują się do nowych warunków. Od kandydatów do pracy oczekują umiejętności dopasowania się do zmian zachodzących w branży. Zależy im na tym, by zatrudnione osoby chętnie się rozwijały. Pracownicy powinni być otwarci na zdobywanie nowych doświadczeń.

Kalkulator: oblicz, ile zarobisz „na rękę” i porównaj zarobki w zależności od rodzaju umowy
Sprawdź

Oceń artykuł