6 wskaz贸wek, jak zorganizowa膰 prac臋 w domu

Kategoria
Kariera i rozw贸j

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre艣ci 5/5 (3)
Kategoria: Kariera i rozw贸j
Ocena tre艣ci 5/5 (3)

Praca zdalna wymaga dobrej organizacji, systematyczno艣ci i zdyscyplinowania. Aby dzia艂a膰 efektywnie, nale偶y ustali膰 priorytety i kolejno艣膰 wykonywanych zada艅. Wa偶ne jest te偶 艣wiadome unikanie czynnik贸w, kt贸re rozpraszaj膮 i odwracaj膮 uwag臋 od obowi膮zk贸w s艂u偶bowych.

Praca zdalna 鈥 dla kogo?

Zale偶y Ci na tym, by 艂膮czy膰 aktywno艣膰 zawodow膮 z opiek膮 nad dzieckiem? Mo偶esz to robi膰, na przyk艂ad pracuj膮c w domu. Takie rozwi膮zanie ma zar贸wno zalety, jak i wady. 聽

Elastyczny czas pracy 鈥 zalety i wady

Brak motywacji lub niska wydajno艣膰 鈥 to trudno艣ci, z jakimi mo偶esz si臋 zmaga膰. Aby ich unikn膮膰:

  • Dzia艂aj zgodnie z planem

Osoba, kt贸ra pracuje w domu, powinna by膰 doskonale zorganizowana. Je艣li chcesz dobrze wykorzysta膰 czas, planuj swoje dzia艂ania na ka偶dy dzie艅, tydzie艅 i miesi膮c. Wa偶ne, by Twoje cele by艂y realistyczne. Oczekuj膮c od siebie zbyt wiele, mo偶esz szybko si臋 zniech臋ci膰 i straci膰 energi臋 do dzia艂ania.

  • Wdra偶aj dobre nawyki

Utrzymywanie porz膮dku, wstawanie o wczesnej porze czy efektywne wykorzystywanie czasu popo艂udniowej drzemki dziecka 鈥 to przyk艂adowe nawyki, kt贸re warto utrwala膰. Zmiana przyzwyczaje艅 nie jest 艂atwa, ale mo偶e przynie艣膰 znakomite rezultaty. 聽

7 nawyk贸w, kt贸re pozwalaj膮 czerpa膰 satysfakcj臋 z pracy

  • Oddziel 偶ycie prywatne od zawodowego

Warto organizowa膰 dzie艅 tak, by jego cz臋艣膰 przeznaczy膰 na prac臋, a cz臋艣膰 na odpoczynek i sprawy domowe. Je艣li np. udzielasz korepetycji i jednocze艣nie przygotowujesz obiad, ucze艅 mo偶e by膰 niezadowolony, 偶e nie po艣wi臋casz mu tyle uwagi, ile potrzebuje. Taka postawa to przejaw braku profesjonalizmu. 聽

  • B膮d藕 zdyscyplinowany

Aby praca w domu by艂a wydajna, trzeba zachowa膰 dyscyplin臋. Je艣li rozpoczynasz prac臋 np. o 8.00, nie odst臋puj zbyt cz臋sto od tej regu艂y. W przeciwnym razie b臋dziesz stale nadrabia膰 zaleg艂o艣ci, co zwi臋kszy poziom stresu, obni偶y satysfakcj臋 z podejmowanych dzia艂a艅 i spot臋guje uczucie zm臋czenia. 聽

  • Zadbaj o鈥 str贸j

Ubranie, fryzura itp. wp艂ywaj膮 na Twoje samopoczucie i pewno艣膰 siebie. Je艣li np. prowadzisz negocjacje i masz na sobie pid偶am臋, mo偶esz czu膰 si臋 gorzej ni偶 w 艂adnej sukience 鈥 mimo 偶e rozm贸wca Ci臋 nie widzi, bo kontaktujesz si臋 z nim telefonicznie albo mailowo. Troska o wygl膮d pozwala poczu膰 si臋 pewniej. 聽聽聽

  • Odpoczywaj

Korzystaj z przerw 鈥 niezale偶nie od tego, czy pracujesz w biurze, czy w domu. Chwila odpoczynku stymuluje prac臋 umys艂u i obni偶a poziom stresu. Aby odzyska膰 energi臋, mo偶esz np. wybra膰 si臋 na kr贸tki spacer lub usi膮艣膰 w wygodnym fotelu i napi膰 si臋 ulubionej herbaty. Odpoczywaj r贸wnie偶 po pracy. Zapewnij swojemu organizmowi odpowiedni膮 ilo艣膰 snu.

7 porad, jak odpoczywa膰, 偶eby odpocz膮膰

4 zasady efektywnej pracy z domu

Dobra praca dodatkowa to taka, kt贸ra stanowi 藕r贸d艂o dochodu, a jednocze艣nie sprzyja rozwojowi i umo偶liwia 艂膮czenie r贸偶nych rodzaj贸w aktywno艣ci. Zanim wybierzesz konkretne zaj臋cie, zastan贸w si臋, jakie umiej臋tno艣ci i predyspozycje posiadasz.

Typy osobowo艣ci 鈥 jak rozpozna膰 w艂asny?

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia