Porady Kariera i rozwój 5 zawodów, w których pakiet MS Office jest niezbędny
16.01.2019  | 4 min czytania

5 zawodów, w których pakiet MS Office jest niezbędny

16.01.2019  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(3)

Znajomość pakietu MS Office to jeden z wymogów, które często pojawiają się w ofertach pracy. Umiejętność redagowania tekstów, tworzenia prezentacji, wykresów i baz danych jest potrzebna w wielu zawodach, a w szczególności w pracy biurowej.

Pakiet MS Office – kto powinien go znać?

Podstawowe informacje na temat MS Office otrzymuje się w szkole. Zajęcia obejmujące ten zakres wiedzy pojawiają się także w programach licznych kierunków studiów. Kompetencje można zdobywać również w trakcie kursów, po ukończeniu których otrzymuje się certyfikat. Znajomość pakietu MS Office to wymóg konieczny w przypadku zawodów, takich jak:   

  • Sekretarka

Do obowiązków pracownika sekretariatu należy m.in. opracowywanie dokumentów tekstowych, przygotowywanie zestawień i gromadzenie oraz porządkowanie danych. Aby wykonywać te zadania szybko i dobrze, trzeba m.in. znać najważniejsze funkcje arkusza kalkulacyjnego.  

7 umiejętności niezbędnych w pracy biurowej

  • Recepcjonista

Obowiązki pracownika recepcji i sekretariatu w znacznej mierze się pokrywają. Recepcjonista nie tylko dba o wizerunek firmy i udziela informacji, ale również opracowuje dokumenty i organizuje podróże służbowe oraz eventy odbywające się w firmie. Znajomość pakietu MS Office pozwala robić to sprawnie i dokładnie.

  • Księgowa

Pracownicy księgowości korzystają z fachowego oprogramowania, jak np. Symfonia czy Rewizor, ale w swojej pracy wykorzystują również narzędzia MS Office, w szczególności Excel. Korzystanie z funkcji arkusza przyspiesza pracę w księgowości, m.in. dlatego, że można z większą łatwością analizować dane.  

Czy wulkan energii może być księgowym?

  • Logistyk

Formatowanie dokumentów, wprowadzanie i porządkowanie danych, przygotowywanie raportów – to przykładowe obowiązki, które wykonuje logistyk. Brak kompetencji z zakresu obsługi MS Office praktycznie uniemożliwia znalezienie pracy w tym zawodzie.

  • Specjalista ds. obsługi klienta

Specjalista ds. obsługi klienta powinien rozwijać kompetencje społeczne. Warto skupiać się także na umiejętnościach twardych. Przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji oraz aktualizowanie baz danych nie jest możliwe, jeśli nie potrafisz korzystać z edytora tekstu lub arkusza kalkulacyjnego.

Obsługa komputera – opis w CV

Umiejętność obsługi komputera jest obecnie powszechna. Aby była pomocna w życiu zawodowym, należy ocenić, czy odpowiada oczekiwaniom pracodawcy oraz opisać ją w CV – uczciwie i konkretnie. Prawidłowa ocena własnych kompetencji ułatwia znalezienie pracy, dlatego dobrze jest określić poziom umiejętności oraz podać nazwy programów i systemów, które potrafimy obsługiwać.

Nie wystarczy ogólnie wspomnieć, że umiemy obsługiwać komputer. Ważne, by przytaczać przykłady obowiązków, które wskazują na to, że posiadamy określone umiejętności. Dobrze jest także wspomnieć o ukończonych kursach komputerowych.   

Obsługa komputera – 5 porad, jak opisać ją w CV

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
 

Oceń artykuł