Porady Kariera i rozwój 5 łatwych sposobów na trening mózgu
27.06.2019 | 4 min czytania

5 łatwych sposobów na trening mózgu

27.06.2019 | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(5)

Regularny trening mózgu jest tak samo ważny jak aktywność fizyczna. Dzięki niemu lepiej funkcjonujemy, zapamiętujemy i kojarzymy fakty. Rozwiązywanie krzyżówek, uczenie się języków obcych, czytanie nowych książek czy... wykonywanie codziennych czynności w nowych sposób - to efektywne sposoby, by zadbać o formę. 

W jaki sposób ćwiczyć mózg? Oto kilka pomysłów, które możesz wprowadzić już od dzisiaj:

  • Rozwiązuj krzyżówki

Gier i zabaw logicznych jest mnóstwo, więc z pewnością możesz znaleźć coś dla siebie. Szachy, warcaby, krzyżówki, sudoku, kostka rubika - to tylko niektóre propozycje ćwiczeń umysłowych, poprawiających umiejętność logicznego myślenia. Wszystkie wymagają maksymalnej koncentracji i skupienia. Co więcej, możesz po nie sięgać nie tylko w domu, ale i w podróży lub czekając w kolejce. W tym celu wystarczy zainstalować sobie aplikację z ulubioną grą i… gotowe.

7 ciekawostek o mózgu, które przydadzą Ci się w pracy

  • Ucz się języków obcych

Uczenie się nowych słówek poprawia pamięć. Najlepsze efekty osiągniesz poprzez regularne powtarzanie. Sposobów na naukę języka obcego jest mnóstwo: zapisanie się na kurs językowy, oglądanie filmów i seriali w języku obcym, czytanie obcojęzycznej literatury, korzystanie ze specjalnych aplikacji, rozmowy w obcym języku czy nawet podróż do kraju, w którym język jest używany na co dzień.

  • Rób nowe rzeczy

Oderwanie się od rutyny zwiększa aktywność mózgu. Nie bój się więc wyjść ze strefy komfortu i zapisać np. na kurs tańca latynoamerykańskiego. Dzięki temu pobudzisz do pracy mózg, a przy okazji nauczysz się nowych czynności i rozwiniesz dodatkowe umiejętności. 

  • Czytaj dużo książek

Czytanie książek nie tylko pobudza naszą wyobraźnię, ale i poprawia zdolność analitycznego myślenia. Czytać można w wolnej chwili, np. będąc na urlopie albo jadąc do pracy pociągiem czy autobusem. Warto poświęcić nawet 20 minut dziennie (np. przed snem) na rozkoszowanie się dobrą literaturą.

Książki na długi weekend. Sprawdź 5 naszych propozycji

  • Wykonuj codzienne czynności w inny sposób

Wykonywanie codziennych czynności, ale w sposób inny niż do tej pory, również pobudza mózg. Wystarczy np. jadąc do pracy, wybrać inną, nieznaną drogę lub podczas zakupów udać się do nowego sklepu. Wprowadzanie zmian i doświadczanie różnych sytuacji – to przepis nie tylko na zdrowie, ale i szczęście!

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
 

Przecież to logiczne! 🙂

Oceń artykuł