Porady Kariera i rozwój 4 źródła wiedzy o budowaniu marki osobistej
14.08.2019 | 4 min czytania

4 źródła wiedzy o budowaniu marki osobistej

14.08.2019 | 4 min czytania
Autor wpisu Katarzyna Klimek-Michno
Ocena treści
(1)

Personal branding, marka osobista, pozytywny wizerunek – za tymi określeniami kryje się życzliwość wobec ludzi, uczciwość, zaufanie, szacunek. Każdy moment jest dobry, żeby zatroszczyć się o relacje i budować autentyczny obraz samego siebie.

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło typu: marka osobista, żeby szybko dotrzeć do wielu materiałów i artykułów na ten temat . Na czym polega personal branding? Co warto robić, a jakie działania są niekorzystne? W poszerzeniu wiedzy pomoże między innymi:

1. Literatura

  • Joanna Malinowska-Parzydło, Jestem marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą
    Lektura tej książki uświadamia, że każdy jest marką. Bez względu na to, jakie zajmujesz stanowisko, jak bardzo prestiżowy jest Twój zawód, jak długi masz staż pracy i jak bardzo rozległą wiedzę – ważne jest to, w jaki sposób komunikujesz się z otoczeniem, jak traktujesz ludzi, jak się wobec nich zachowujesz. Warto zastanowić się, czy Twoje deklaracje, słowa, zapewnienia itd. są spójne z tym, co robisz i jak postępujesz. Źródłem inspiracji może być również blog: http://jestesmarka.pl/
  • Anna Piwowarska, Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie?
    Ta książka pomoże Ci tworzyć autentyczny przekaz, mówić o swoich działaniach w sposób pozbawiony sztuczności i postępować w zgodzie z samym sobą. Dużo przykładów, inspiracji, praktycznych zadań i ćwiczeń.
  • Robert Stępowski, Personal branding. Praktyczny poziom marki osobistej
    Z jakich narzędzi korzystać, budując swoją markę? Jakie nawyki warto rozwijać, a co utrudnia realizację celu? Co robić, żeby być lubianym przez współpracowników i partnerów biznesowych? Odpowiedzi na tego typu pytania można poszukać z książką „Personal branding…”.
  • Agnieszka Walczak-Skałecka, Silne marki osobiste zmieniają świat
    Czytając tę książkę, można sobie uzmysłowić, że silną markę można tworzyć bez względu na zajmowaną pozycję i miejsce w strukturze organizacji. Dzięki lekturze dowiesz się m.in., że marka osobista to coś więcej niż wizerunek. Odkryjesz też, skąd czerpać siłę dla swojej marki.

2. Blogi, podcasty, wystąpienia
Prelekcje ekspertów, wystąpienia mówców motywacyjnych, nagrania, artykuły na blogach – jest wiele źródeł i narzędzi online, które pozwalają zgłębić temat budowania marki. Oto przykłady: https://paweltkaczyk.com/pl/11-krokow-do-silnej-marki-osobistej/, https://www.youtube.com/watch?v=w3icnwOCTcs, https://www.youtube.com/watch?v=rGbsb6aXbzc

3. Szkolenia
Z budowaniem marki wiąże się wiele kompetencji, które można rozwijać w ramach warsztatów, szkoleń czy sesji coachingowych. Autoprezentacja, wystąpienia publiczne, komunikacja interpersonalna, asertywność, zdolność pracy w zespole – to przykładowe umiejętności, które warto ćwiczyć. Ważna jest też otwartość na wiedzę, umiejętność przyznania się do popełnionych błędów i wyciągnięcie wniosków na przyszłość.

4. Codzienne obserwacje i inspiracje
Czy faktycznie Twoja marka jest autentyczna, naturalna? Warto przyglądać się samemu sobie, swoim wyborom, decyzjom, słowom, reakcjom na różne sytuacje. Autorefleksja pomaga w tworzeniu pozytywnych relacji. Inspiracji mogą dostarczyć również osoby z Twojego otoczenia. To może być na przykład Twój rodzic, przyjaciel, sąsiadka, współpracownik, przełożony. Dostrzegaj u innych gesty i zachowania, dzięki którym możesz się czegoś nauczyć i zmienić coś w swojej postawie.

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
Oceń artykuł