Rozważając przyjęcie oferty zatrudnienia, warto uwzględnić różne czynniki i zastanowić się, co jest dla Ciebie ważne. Dysponując taką wiedzą, możesz skorzystać z propozycji, która będzie najkorzystniejsza.
Pytanie o motywację często pojawia się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Zanim spotkasz się z rekruterem, określ, co sprawia, że zyskujesz chęć do działania.
1. Dobra atmosfera
Pobyt w miejscu pracy wiąże się nie tylko z wykonywaniem obowiązków i zarabianiem pieniędzy. Codzienne przychodzenie to firmy to okazja do zawierania i podtrzymywania kontaktów społecznych, które są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania.
2. Atrakcyjne cele
Trudno o chęć do pracy, jeśli nie dostrzegasz sensu w tym, co robisz. Realizując cele, które uważasz za ważne i wartościowe, zyskujesz siłę do działania. Stajesz się również bardziej kreatywny i odczuwasz satysfakcję ze zrealizowanego projektu czy podjętego przedsięwzięcia.
3. Sukcesy
Wygrana lub zajęcie wysokiego miejsca w konkursie branżowym, tytuł pracownika miesiąca, premia za szczególne osiągnięcia lub inne wyrazy uznania ze strony przełożonych – jeśli osiągasz sukcesy, a pracodawca to dostrzega, masz ochotę działać jeszcze dynamiczniej.
4. Pozytywne nastawienie do pracy
Trudno z zaangażowaniem wykonywać obowiązki, jeśli nie lubisz swojej pracy i przeszkadza Ci np. monotonia. Łatwiej dbać o rozwój, gdy pracuje się z przyjemnością.
5. Finanse i prestiż
Pozycja społeczna i korzyści materialne, wynikające z zajmowania określonego stanowiska, też mogą motywować do wykonywania obowiązków. Wysokie wynagrodzenie to istotna kwestia, ale jeśli mimo to nie lubisz swojej pracy, możesz doświadczyć wypalenia zawodowego.
6. Niezależność finansowa
W pracy liczy się nie tylko satysfakcja ze zrealizowanych zadań. Dzięki pensji adekwatnej do Twoich potrzeb, możesz osiągnąć stabilizację finansową. Gdy się ją posiada, łatwiej jest znaleźć równowagę pomiędzy obowiązkami a odpoczynkiem.
7. Świadczenia pozafinansowe
Szeroka oferta świadczeń pozafinansowych to ważny czynnik motywujący. Możesz liczyć na dodatkowe korzyści, takie jak elastyczny czas pracy, dłuższy urlop, darmowe bilety na ciekawe wydarzenia kulturalne w Twoim mieście itd.
8. Możliwości rozwoju
Dzięki wykonywaniu określonej pracy, możesz zdobywać nowe kompetencje twarde i miękkie. Uczenie się przez całe życie to najważniejszy warunek rozwoju. Studia podyplomowe, kursy i szkolenia, na jakie wysyła Cię pracodawca, pozwalają stawać się coraz lepszym fachowcem i mogą dawać satysfakcję oraz poczucie spełnienia.
9. Równowaga pomiędzy życiem osobistym i zawodowym
Praca jest ważną sferą życia, ale nie powinna całkowicie go wypełniać. Regenerowaniu sił sprzyja znalezienie złotego środka pomiędzy obowiązkami zawodowymi a sprawami osobistymi i przyjemnościami.
10. Stabilność zatrudnienia
Zawarcie umowy o pracę może dawać Ci poczucie bezpieczeństwa i świadomość, że Twoje prawa są chronione.