Porady z kategorii Kariera i rozwój
19.02.2020 |  5 min

Jak skutecznie delegować zadania?

Delegowanie zadań to jedna z kluczowych kompetencji na stanowisku kierowniczym. Firma, w której zadania są rozdzielane umiejętnie, lepiej funkcjonuje. Warto zadbać o ten aspekt i pamiętać, że przekazywanie pracownikom nowych zadań wymaga od menedżera przedstawienia konkretnych wskazówek i oczekiwań, analizy wyników pracy oraz udzielenia informacji zwrotnej.

09.02.2020 |  5 min

Charyzmę można wypracować! Poznaj sprawdzone metody

Na charyzmę składa się wiele czynników, ale w gruncie rzeczy ta cecha osobowości koncentruje się wokół trzech aspektów zachowania – obecności, mocy i życzliwości wobec siebie i innych. Nad każdym z nich można pracować, więc nawet osoby nieśmiałe i zamknięte w sobie, jeśli mają w sobie wewnętrzną potrzebę zmiany, mogą przeistoczyć się w liderów pociągających za sobą tłumy.

05.02.2020 |  5 min

Praca okiem web designera: zadania dla człowieka orkiestry

Warto spojrzeć na profesję web designera szerzej niż robią to inni. Dzięki temu można uzyskać przewagę nad konkurencją- o kulisach branży opowiada Jacek Plewa, właściciel firmy Studio JP.

31.01.2020 |  5 min

Przebojowość – atut czy przeszkoda na drodze do sukcesu?

Jak osiągnąć sukces? W obiegowej opinii jednym z warunków jest przebojowość. Tymczasem współczesny rynek pracy odczuwa coraz większe zapotrzebowanie na pracowników, którzy będą bardziej skupieni na pracy i ludziach niż na promowaniu własnej osoby. Pewność siebie jest w cenie, ale w parze z nią powinny iść empatia i uważność na innych.

Więcej porad
31.01.2020 |  5 min

Pierwszy dzień w nowej pracy? Checklista zapewni Ci spokój

Przed pierwszym dniem w nowej pracy warto stworzyć checklistę, aby uniknąć niepotrzebnej nerwowości i pośpiechu. To wydarzenie już samo w sobie jest wystarczająco stresujące, dlatego zróbmy sobie przysługę i zadbajmy o przygotowanie wcześniej garderoby, dokumentów, a nawet przekąsek i napojów. Właściwe zaplanowanie działań pomoże nam uniknąć spóźnienia i zapewni lepsze samopoczucie. 

24.01.2020 |  5 min

Czy wiesz jak skutecznie szukać pracy? Podpowiadamy!

Era wysyłania papierowego CV przeszła do lamusa. Portale z ogłoszeniami, agencje zatrudnienia, rekomendacje – to teraz trzy najpopularniejsze źródła pozyskiwania kandydatów wykorzystywane przez pracodawców. Dodatkowo, aby ułatwić potencjalnemu szefowi dotarcie do Ciebie, warto zająć się rozwijaniem relacji zawodowych i konsekwentnie budować swój personal branding. Zmiana pracy jest nieuchronna dla wielu z nas. Czasami jest wynikiem

21.01.2020 |  6 min

Co może się wydarzyć na rynku pracy w 2020 roku?

Według prognoz analityków bankowych rok 2020 ma być początkiem czteroletniego okresu, kiedy to rynek pracy będzie przechodzić do fazy stabilizacji. Do największych wyzwań, jakie czekają na pracodawców, z pewnością będą należeć: efektywna rekrutacja oraz rotacja pracowników

21.01.2020 |  5 min

Kandydatko, nie bój się mówić o swoich mocnych stronach

Płeć nie jest czynnikiem, który przesądza o tym, czy zdobędziesz wymarzoną pracę. Kluczowe znaczenie mają kompetencje twarde i miękkie wymagane w zawodzie, który wykonujesz. Mocne strony kobiet to między innymi empatia i zdolności organizacyjne. Są to umiejętności potrzebne niemal w każdej profesji, dlatego warto nauczyć się o nich mówić. 


Pozostałe porady
10.01.2020 |  5 min

5 nawyków, które warto porzucić w nowym roku

O nowym roku lubimy myśleć jak o nowym początku. Odkrywamy w sobie motywację i chęć, by dokonać w swoim życiu zmian na lepsze. Dotyczy to także sfery zawodowej. Co zrobić, by stare przyzwyczajenia nie popsuły nam szyków? Przede wszystkim rozprawmy się z prokrastynacją, szukajmy sposobów, żeby radzić sobie ze stresem i ćwiczmy kontrolowanie emocji.

10.01.2020 |  6 min

Praca okiem handlowca: Nie wystarczy „mieć gadane”

„Nie ma nic gorszego niż zniechęcenie” - o pracy handlowca, jego kompetencjach, wyzwaniach i możliwościach rozwoju rozmawiamy z Krzysztofem Gregorczukiem z firmy LUCKYYOU. 

03.01.2020 |  6 min

Syndrom oszusta blokuje Twoją karierę? Sprawdź, jak sobie z nim radzić

Syndrom oszusta (z ang. impostor syndrome) – tym mianem określa się zjawisko psychologiczne powodujące brak wiary we własne możliwości, osiągnięcia i kompetencje. Dotyka on wiele osób, w tym – co zadziwiające – odnoszących ogromne sukcesy prezesów międzynarodowych spółek, hollywoodzkich aktorów i innych ludzi, którzy mają na swoim koncie imponujące wyczyny. 

02.01.2020 |  7 min

Jakie postanowienia noworoczne warto zrealizować?

• Określ realne cele, znajdź motywację, zadbaj o odpoczynek • Zastanów się, czy jesteś gotowy na reorganizację swojego życia • Bądź konsekwentny i pamiętaj o systematyczności Zamiast mówić, że w nowym roku opanujesz język obcy, stwórz harmonogram nauki. Jeśli chcesz zmienić pracę, wykonaj pierwszy krok i napisz lub zaktualizuj CV. Planowanie i podejmowanie konkretnych działań


23.12.2019 |  5 min

Jak dobrze opracować listę zadań i poprawić efektywność w pracy?

Planowanie i organizowanie czasu pomaga radzić sobie z natłokiem obowiązków. Lista zadań to narzędzie, dzięki któremu nie trzeba zastanawiać się, jaki jest kolejny etap prac nad ważnym projektem albo jakie dokumenty zabrać na spotkanie z szefem. Przygotowując listę, dobrze jest pamiętać o podstawowych zasadach, na przykład o zachowaniu prostej formy i analizie własnych potrzeb i

20.12.2019 |  4 min

7 kwestii zawodowych ważnych dla przedstawicieli pokoleń X, Y, Z

To, jak wygląda rynek pracy, zależy w znacznej mierze od osób, które poszukują na nim swojego miejsca. Pracownicy, niezależnie od wieku, cenią sobie wysokie zarobki oraz inne formy gratyfikacji, na przykład podwyżkę i awans. Pokolenie Z świetnie odnajduje się w zmieniających się realiach, pokolenie Y pracuje między innymi po to, by regularnie otrzymywać podwyżki, a pokolenie X ceni sobie work-life balance. Świadomość własnych oczekiwań pomaga w znalezieniu pracy, która będzie dla nas nie tylko rozwijająca, ale i satysfakcjonująca.  

17.12.2019 |  6 min

Twórcze profesje - jak pracować, żeby się nie zniechęcić?

Szybkie tempo, konieczność wykazywania się inicjatywą i przedstawiania ciekawych projektów, nacisk na nieustanny rozwój – wszystko to może prowadzić do wypalenia. Wydaje się, że zjawisko burnout częściej przytrafia się przedstawicielom twórczych zawodów, np. dziennikarzom, grafikom czy artystom. Warto jednak mieć się na baczności, niezależnie od profesji. Odpoczynek, troska o zdrowie i work-life balance są fundamentami dobrego samopoczucia.  

12.12.2019 |  6 min

Szefowie – jakich lubimy, a na jakich narzekamy?

Od szefa oczekujemy przede wszystkim, żeby był właściwą osobą na właściwym miejscu. Profesjonalizm to jedna z najważniejszych cech idealnego pracodawcy. Jeśli jest naprawdę dobry w tym, co robi, może być autorytetem dla swoich podwładnych. Pod skrzydłami takiego przełożonego pracownik ma szansę się rozwinąć. Na drugim biegunie są zwierzchnicy, którzy mają nadmierne upodobanie do krytykowania, obrażania i krzyku.