Jak dobrze zaprezentować swoje doświadczenie handlowe w CV?

Kategoria


Autor:
admin
Kategoria:

zdjęcie_12Szewc bez butów chodzi. A eksperci w obszarze handlu, którzy zawodowo zajmują się sprzedażą produktów i usług, często mają problem z właściwym zaprezentowaniem swoich kompetencji w tym zakresie. Jak zatem „sprzedać” swoje handlowe doświadczenie w CV?

Po pierwsze: dostosuj CV do oferty pracy

Nigdy nie wysyłaj jednego CV do wszystkich pracodawców. Tak jak Ty, przygotowujesz swoim klientem dedykowane ich potrzebom ofert, tak Twój życiorys powinien być dostosowany do wymagań określonych w ogłoszeniu o pracę. CV powinno być powiem dokumentem szytym na miarę. W zależności od potrzeby podkreślaj i opisuj w nim inne elementy: zrealizowane projekty, przebyte kursy czy zdobyte umiejętności.

Po drugie: pisz o swoich obowiązkach i chwal się sukcesami

Jak pokazują wyniki badania Pracuj.pli elementem najważniejszym przy ocenie aplikacji kandydatów jest ich doświadczenie. To właśnie od tego obszaru analizę CV rozpoczyna 45% rekruterów. Osoby poszukujące pracowników na stanowiska związane ze sprzedażą na pewno zwrócą uwagę na konkretny zakres obowiązków w poprzednim miejscu pracy (warto wskazać branżę, w której się pracowało oraz to, czy miało się do czynienia ze sprzedażą B2B, czy B2C). Dla rekruterów ważne są realne osiągnięcia kandydata. Nie bój się więc pisać choćby o wypracowanych zyskach, czy stopniu realizacji założonych celów. Życiorys to też dobre miejsce, by pochwalić się sukcesami: podpisanymi kontraktami, zdobytymi klientami czy nagrodami branżowymi.

Po trzecie: sprawdź dane kontaktowe

Dane kontaktowe są sekcją CV, w której często pojawiają się niepotrzebne błędy: zły numer telefonu, literówka w adresie mailowym, czy… adres zameldowania, zamiast adresu zamieszkania. A to może wprowadzić rekrutera w błąd. Specjaliści ds. handlu w swoich dokumentach aplikacyjnych często mają kłopot z doprecyzowaniem informacji o zainteresowaniu udziałem w delegacjach. Dla rekrutera jest to bardzo ważna informacja. To teoretycznie mało istotne niedopatrzenie może skutkować odrzuceniu kandydatury z procesu rekrutacji. Dlatego przed wysłaniem aplikacji sprawdź, czy dane kontaktowe są aktualne oraz jasno określ charakter swojej dotychczasowej pracy oraz zaznacz czy wiązała się z częstymi wyjazdami.

Po czwarte: zwróć uwagę na system pracy

Praca handlowca ma często charakter zmienny. Specjaliści ds. sprzedaży łączą częste wyjazdy służbowe z obowiązkami stacjonarnymi. W CV należy więc jasno określić system pracy, jaki obowiązywał w dotychczasowych miejscach pracy.

Po piąte: zadbaj o estetykę aplikacji

Życiorys to najważniejsza biznesowa wizytówka kandydata. CV powinien zatem – jak oferta handlowa – przejrzyście i czytelnie prezentować najważniejsze informacje o Tobie i Twoim doświadczeniu. Nie zapomnij o sprawdzeniu literówek, błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych, które skutecznie mogą zepsuć dobre pierwsze wrażenie Twojej aplikacji, a co za tym idzie postawić Twój dalszy udział w procesie rekrutacyjnym pod znakiem zapytania.

Przygotowując CV i list motywacyjny nie bój się korzystać z narzędzi ułatwiających tworzenie dobrych aplikacji. Na stronie www.handlowiec.pracuj.pl znajdziesz bezpłatne wzory CV i listów motywacyjne, dedykowane specjalistom z branży handlu i sprzedaży przygotowane we współpracy ze specjalistami z branży HR.

i Raport Pracuj.pl „CV okiem rekruterów”.

Oceń artykuł


Narzędzia