Jak ubierać się do pracy w czasie upałów?

Kategoria
Kariera i rozwój

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena treści 2.67/5 (3)
Kategoria: Kariera i rozwój
Ocena treści 2.67/5 (3)

Bluzka odsłaniająca dekolt, bardzo krótkie szorty – to elementy garderoby, z których należy zrezygnować w godzinach pracy. Jeśli obowiązuje w firmie dress code, należy przestrzegać ustalonych zasad. Warto postawić na naturalne, lekkie i przewiewne tkaniny.

Upał w biurze

W wielu firmach klimatyzacja stanowi jeden z podstawowych elementów wyposażenia. Dzięki temu – mimo że temperatura na zewnątrz przekracza 30 stopni Celsjusza – w biurze panuje orzeźwiający chłód. Gdy nastąpi awaria, pracodawca powinien ją usunąć lub udzielić pracownikom zwolnienia, jeśli temperatura w biurze jest wyższa niż 30 stopni (maksymalne wartości temperatur wskazuje załącznik nr 2 (lit. C tabela nr 2) do Roz­po­rzą­dze­nia w spra­wie najwyż­szych dopusz­czal­nych stę­żeń i natę­żeń czyn­ni­ków szko­dli­wych dla zdro­wia w śro­do­wi­sku pracy).

Temperatura w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy

Wysoka temperatura stanowi czynnik, który nie tylko utrudnia koncentrację i powoduje zmęczenie, ale też komplikuje kwestię ubioru do pracy.

Elegancki strój do biura – 5 szczegółów, na które warto zwracać uwagę

Aby prezentować się profesjonalnie niezależnie od warunków:

  • Unikaj zbyt odważnych kreacji

Bluzki odsłaniające dekolt lub ramiona, krótkie spódniczki czy szorty – to elementy garderoby, z których trzeba zrezygnować, idąc do pracy. Jeśli pracujesz w biurze, w sklepie lub w restauracji, Twój strój powinien być skromny. Ważne, by spódnica nie odkrywała ud, a koszula była zapięta pod szyję. Panowie, którzy rozpinają kilka guzików koszuli, nie prezentują się elegancko ani schludnie. W niektórych zawodach, takich jak np. konduktor czy bankier, zasady dotyczące ubioru są rygorystyczne. Ich łamanie godzi w wizerunek firmy.

  • Pamiętaj o właściwym obuwiu

Przy wysokich temperaturach najbardziej komfortowym obuwiem są sandały lub klapki. Buty, w których pojawiamy się w biurze, powinny być jednak pełne. W przypadku pań najlepiej prezentują się baleriny, szpilki lub espadryle, a w przypadku panów – klasyczne półbuty albo mokasyny.   

  • Wybieraj naturalne, przewiewne materiały

Len, bawełna lub jedwab – te naturalne tkaniny są ładne i przewiewne. Dzięki temu doskonale się prezentują, a jednocześnie pozwalają cieszyć się przyjemnym chłodem również podczas upalnych dni. Jedwabna bluzka, lniany garnitur czy bawełniana koszula – to eleganckie elementy biurowego stroju, które zapewniają maksimum komfortu.

  • Stawiaj na jasne kolory

Dobrze, by letni strój do pracy był jasny. Panie decydują się np. na beżowe sukienki i nieco ciemniejsze dodatki ożywiające stylizację. Dzięki temu mogą czuć się komfortowo mimo intensywnego słońca.  

Niewłaściwy strój do pracy – konsekwencje

Dress code to jeden z istotniejszych elementów kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Trudno wyobrazić sobie, by np. jeden z członków załogi samolotu – zamiast uniformu – miał na sobie koszulę w kolorowe wzory i krótkie spodenki, a pracownik banku – t-shirt z zabawnym nadrukiem. Reprezentowanie określonej marki wiąże się z pewnymi ograniczeniami, które akceptuje się, przyjmując ofertę pracy. Gdy postępuje się wbrew zasadom, trzeba liczyć się z konsekwencjami. Najpoważniejszą z nich jest zwolnienie.   

Oceń artykuł


Narzędzia