Jak na karuzeli, czyli public relations od kuchni

Kategoria
┼╗ycie zawodowe

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre┼Ťci 5/5 (1)
Kategoria: ┼╗ycie zawodowe
Ocena tre┼Ťci 5/5 (1)

Jest dynamicznie, r├│┼╝norodnie, w otoczeniu rozmaitych ludzi i z widokiem na rozw├│j. Zmieniaj─ů si─Ö trendy i strategie, pojawiaj─ů si─Ö nowe wyzwania. Nie mo┼╝na sta─ç w miejscu. Wchodz─ůc na PR-ow─ů ┼Ťcie┼╝k─Ö i zaczynaj─ůc przygod─Ö z komunikacj─ů, koniecznie zapakuj do plecaka: kreatywno┼Ť─ç, umiej─Ötno┼Ťci analityczne i organizacyjne, elastyczno┼Ť─ç i otwarto┼Ť─ç na nauk─Ö.

Nie ma monotonii, s─ů nowe znajomo┼Ťci

Na pewno si─Ö nie nudz─Ö i w┼éa┼Ťnie to najbardziej lubi─Ö w tej pracy. Kolejne projekty i zadania za ka┼╝dym razem ucz─ů mnie czego┼Ť nowego ÔÇô m├│wi Agnieszka, zajmuj─ůca stanowisko specjalisty ds. PR od pi─Öciu lat.

Jej zdaniem bran┼╝a wymaga ci─ůg┼éej aktywno┼Ťci i zaanga┼╝owania.

Bior─Ö udzia┼é w r├│┼╝nych szkoleniach i konferencjach, ucz─Ö si─Ö zagadnie┼ä zwi─ůzanych z social media i content marketingiem ÔÇô wylicza Agnieszka.

PR kr─Öci si─Ö niczym karuzela wok├│┼é rozmaitych obszar├│w. Trzeba wi─Öc by─ç na bie┼╝─ůco, aby dzia┼éa─ç skutecznie i tworzy─ç efektywne strategie.

PR oznacza ci─ůg┼éy kontakt z lud┼║mi, a to daje du┼╝o energii do dzia┼éania ÔÇô m├│wi Magda, pracuj─ůca w biurze prasowym. Moje obowi─ůzki nie polegaj─ů wy┼é─ůcznie na tworzeniu informacji prasowych i kontakcie z mediami. Uczestnicz─Ö w organizacji r├│┼╝nych event├│w, wsp├│┼épracuj─Ö z fundacjami i stowarzyszeniami.

Nie zawsze jest jednak przyjemnie. Czasami pojawiaj─ů si─Ö te┼╝ sytuacje kryzysowe ÔÇô nale┼╝y wtedy dzia┼éa─ç szybko, pod presj─ů czasu i stresu.

Komunikacja z mediami dotyczy nieraz trudnych spraw, ale to jest naturalny element tej pracy. Trzeba mie─ç tego ┼Ťwiadomo┼Ť─ç ÔÇô m├│wi PR-owiec.

Adrenaliny nie brakuje

Specjalista ds. public relations kreuje wizerunek medialny danej osoby, firmy, organizacji. Jest po┼Ťrednikiem pomi─Ödzy swoim klientem a przedstawicielami ┼Ťwiata medi├│w. Do jego obowi─ůzk├│w nale┼╝y m.in. tworzenie i realizacja sp├│jnej strategii wizerunkowej, redagowanie materia┼é├│w prasowych, organizowanie konferencji prasowych oraz prowadzenie szkole┼ä dla pracownik├│w. Aby rozwija─ç si─Ö w tym zawodzie, trzeba posiada─ç nie tylko kwalifikacje zdobyte w trakcie studi├│w. Licz─ů si─Ö r├│wnie┼╝ inne kompetencje, np. umiej─Ötno┼Ť─ç formu┼éowania my┼Ťli i przelewania ich na papier, a tak┼╝e zdolno┼Ť─ç panowania nad emocjami. Wed┼éug rankingu CareerCast PR-owiec to jeden z dziesi─Öciu najbardziej stresuj─ůcych zawod├│w.

4 sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy

Charyzma i dobry warsztat, czyli czego wymagaj─ů pracodawcy

PR manager, specjalista ds. PR i junior consultant ÔÇô to najbardziej poszukiwani pracownicy w bran┼╝y. Kompetencje, jakimi powinni wykazywa─ç si─Ö kandydaci, r├│┼╝ni─ů si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od stanowiska.

Zdaniem Ewy Mittelstaed ÔÇô prezesa zarz─ůdu w firmie Monday PR ÔÇô osoba zajmuj─ůca stanowisko kierownicze powinna posiada─ç cechy i umiej─Ötno┼Ťci dobrego managera. W jej opinii liczy si─Ö przede wszystkim ÔÇ×dostrzeganie szerszego kontekstu (ÔÇŽ), definiowanie i zrozumienie celu, charyzma, g┼é─Öboka wiedza, zaanga┼╝owanie (ÔÇŽ), zdrowy rozs─ůdek po┼é─ůczony z kreatywno┼Ťci─ů i elastyczno┼Ťci─ůÔÇŁ.

┬áJak zauwa┼╝a Emilia Zakrzewska-Koszel ÔÇô wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, od specjalisty ds. PR oczekuje si─Ö ÔÇ×wiedzy z zakresu zastosowania tradycyjnych i nowoczesnych narz─Ödzi PR, ale tak┼╝e wiedzybiznesowej oraz zdolno┼Ťci zarz─ůdzania zar├│wno zespo┼éem, jak i projektamiÔÇŁ.

Marta Rogalska – specjalista ds. PR kszta┼éc─ůcy m┼éodych adept├│w zawodu – uwa┼╝a, ┼╝e kandydat na stanowisko m┼éodszego konsultanta powinien posiada─ç przede wszystkim ÔÇ×dobry warsztat, czyli umiej─Ötno┼Ť─ç sprawnego pisania w r├│┼╝nych stylach i dla r├│┼╝nych odbiorc├│wÔÇŁ. Jej zdaniem niezb─Ödne s─ů r├│wnie┼╝ kompetencje mi─Ökkie, takie jak empatia, komunikatywno┼Ť─ç, otwarto┼Ť─ç na ludzi, samodzielno┼Ť─ç i umiej─Ötno┼Ť─ç wsp├│┼épracy. ┬á

10 zasad pracy w zespole

Zarobki w Public Relations

5400 z┼é brutto ÔÇô tyle w 2017 r. wynosi┼éo przeci─Ötne miesi─Öczne wynagrodzenie specjalisty ds. PR. Znaczna cz─Ö┼Ť─ç zatrudnionych ÔÇô opr├│cz pensji ÔÇô otrzymywa┼éa tak┼╝e benefity. W┼Ťr├│d najcz─Ö┼Ťciej przyznawanych korzy┼Ťci pozap┼éacowych znalaz┼éy si─Ö: prywatna opieka medyczna (49%), dofinansowanie zaj─Ö─ç sportowych (49%), dofinansowanie bilet├│w do kina, teatru itd. (28%), s┼éu┼╝bowy telefon do cel├│w prywatnych (28%). Mediana p┼éac PR managera wynosi┼éa 8300 z┼é brutto. Oznacza to, ┼╝e 50% pracownik├│w otrzymywa┼éo ni┼╝sze, a 50% – wy┼╝sze wynagrodzenie. Benefity najcz─Ö┼Ťciej przyznawane przez pracodawc├│w to: prywatna opieka medyczna (50%), dofinansowanie zaj─Ö─ç sportowych (41%), s┼éu┼╝bowy telefon do cel├│w prywatnych (22%) i ubezpieczenie na ┼╝ycie (21%). ┬á

https://zarobki.pracuj.pl/stanowiska

Coraz wi─Öcej ofert pracy

655 ÔÇô tyle ofert pracy dla PR-owc├│w opublikowano na Pracuj.pl w pierwszej po┼éowie 2017 r. Wzrost w stosunku do analogicznego okresu wyni├│s┼é 18%. W 2017 r. zapotrzebowanie rynku pracy na PR-owc├│w by┼éo zr├│┼╝nicowane m.in. ze wzgl─Ödu na bran┼╝─Ö, w jakiej dzia┼éa┼é pracodawca. Najwi─Öcej ofert dotyczy┼éo firm z obszar├│w: marketing, media, reklama. W pierwszej tr├│jce znalaz┼éy si─Ö r├│wnie┼╝: handel i sprzeda┼╝ oraz bankowo┼Ť─ç, finanse, ubezpieczenia. ┬á

Lokalizacja firmy to kolejny czynnik wp┼éywaj─ůcy na liczb─Ö ofert pracy kierowanych do PR-owc├│w. W 2017 r. a┼╝ 52% og┼éosze┼ä dotycz─ůcych public relations odnosi┼éo si─Ö do Mazowsza. Kolejn─ů pozycj─Ö w zestawieniu zaj─Ö┼éa Ma┼éopolska ÔÇô z wynikiem 11%. ┬á┬á

Wi─Öcej informacji na temat Public Relations mo┼╝na znale┼║─ç w e-booku ÔÇ×Praca w PR: rynek i wymaganiaÔÇŁ, stworzonym przez Pracuj.pl i Prowly.

Praca w PR: rynek i wymagania [e-book]

Oceń artykuł


Narz─Ödzia