Dieta w upalne dni. Co włożyć do firmowej lodówki?

Kategoria
Życie zawodowe

Autor wpisu
Katarzyna Klimek-Michno Ocena treści 5/5 (3)
Kategoria: Życie zawodowe
Ocena treści 5/5 (3)

Senność i zmęczenie – to naturalna reakcja na wysokie temperatury. Nasza koncentracja jest obniżona, a efektywność spada. Dodatkowo sprawę pogarsza niewłaściwa dieta. Sprawdź, co warto jeść w upalne dni, aby zadbać o dobre samopoczucie.

  1. Pożywne śniadanie

Warto wygospodarować rano czas na smaczne i pożywne śniadanie. To posiłek, który „naładowuje” nas energią na pozostałą część dnia. W upalne dni również nie należy go pomijać. Dobrym pomysłem na śniadanie – zalecanym przez ekspertów żywieniowych – jest kasza jaglana połączona z owocami (jabłko, banan, ale też owoce, na które aktualnie jest sezon – truskawki, maliny czy jagody), konfiturą (np. z czarnej porzeczki) albo owocami suszonymi, nasionami, pestkami i bakaliami (np. orzechy, migdały, pestki słonecznika, żurawina, suszone morele itd.). Jeśli wolimy zjeść śniadanie później, to możemy zabrać do pracy ulubione płatki wymieszane z jogurtem i owocami albo kanapki ze świeżymi warzywami, których wybór w lecie jest ogromny (np. z liśćmi sałaty, pomidorami, ogórkami, rzodkiewką – w połączeniu z ulubionym serem albo plastrem pieczonego indyka).

  1. Owoce i warzywa

Wysoka temperatura sprawia, że nasz apetyt maleje. Dlatego warto sięgać po sezonowe owoce i warzywa, które idealnie sprawdzą się jako orzeźwiająca przekąska. Dobrym rozwiązaniem będą lekkie sałatki i surówki (np. połączenie sałaty lub liści szpinaku z soczystą gruszką i brzoskwinią; połączenie arbuza i świeżej mięty, połączenie grejpfruta z rukolą).

  1. Jogurty i koktajle

Możemy orzeźwić się i schłodzić za pomocą jogurtów, kefirów oraz koktajli domowej roboty, które weźmiemy ze sobą do biura. Możliwości połączeń jest mnóstwo, a blogi kulinarne to prawdziwa skarbnica inspiracji. Koktajle zielone, kolorowe, owocowe, warzywno-owocowe, mleczne, mleczno-zbożowe – każdy znajdzie coś dla siebie.

  1. Woda

W upalne dni należy pamiętać o nawadnianiu organizmu. Najlepiej sprawdzi się woda. Warto sięgać po nią regularnie, natomiast uważać należy na słodkie napoje  – potrafią nasilać pragnienie. Ograniczyć też powinniśmy mocne herbaty i kawę. Lepiej zrezygnować ze smakowej wody do picia, w której jest cukier na rzecz wody, do której sami dorzucimy truskawki, liście mięty, plastry limonki, cytryny itp. Takie domowe lemoniady mają zdrowszy skład, a też działają odświeżająco.

  1. Lekkostrawne obiady

Tłuste, ciężkostrawne i mocno doprawione dania obiadowe nie tylko spotęgują zmęczenie, ale mogą też przyczynić się do problemów trawiennych. Nie oznacza to, że należy zupełnie zrezygnować z tego posiłku. Warto posilić się lekką zupą i pożywnym drugim daniem – lepiej jednak, aby mięso było pieczone lub ugotowane na parze niż smażone. Doskonałym dodatkiem będzie sałatka warzywna, brązowy ryż, makaron razowy, kasza albo gotowane ziemniaki. Lepiej ograniczyć sól na rzecz ziół.

A Wy co chętnie jecie w upalne dni?

Oceń artykuł


Narzędzia