15.03.2017

11 rzeczy, których nie lubimy w służbowych mailach

 „Aaaaaa…”, „Coooo???”, „Znowu to samo!!!” – odczytywaniu służbowych wiadomości potrafią towarzyszyć rozmaite emocje. Bo choć e-maile mają ułatwiać komunikację i oszczędzać czas, to efekt jest czasem odwrotny – niektóre zachowania wywołują irytację i chaos informacyjny. To, co jednego drażni, innemu może wydać się zupełnie obojętne. Zebraliśmy więc jedynie przykładowe zachowania i elementy korespondencji służbowej, które […]

22.02.2017

Jak zadbać o etykietę podczas spotkania z klientem?

O dobrych manierach przy stole podczas spotkań biznesowych, o zapomnianych zasadach i o tym, jak uniknąć niestrawnych relacji z klientem rozmawiamy z Dorotą Szcześniak-Kosiorek, trenerem etykiety biznesu, profesjonalnego wizerunku, biznesowej komunikacji oraz autoprezentacji z DSKconsulting.pl Przed nami spotkanie biznesowe, np. w restauracji czy kawiarni. Z klientem, kontrahentem lub potencjalnym partnerem biznesowym. Przygotowujemy się do niego […]

09.11.2016

Zwroty grzecznościowe w pracy

Czy w codziennej służbowej gonitwie, której symbolami stały się korporacyjna nowomowa i skróty typu ASAP, FYI czy OOO jest w biurowych rozmowach i korespondencji miejsce na zwroty grzecznościowe? Czy osoba która mówi „proszę”, „przepraszam” czy „dziękuję” to mięczak? A może takie słowa pomagają jednak poruszać się po biznesowym świecie?   Na początek historia: pracownik dużej, […]