Nadu偶ywasz tych s艂贸w? Czas na zmian臋 pracy!

Kategoria
Ciekawe

Autor wpisu
Maja Gojtowska
Kategoria: Ciekawe

Fotolia_105587688_Subscription_XXL_lekkiiTo, co m贸wisz, cz臋sto 艣wiadczy o tym, jakim jeste艣 pracownikiem i na jakim etapie kariery zawodowej si臋 znajdujesz. Inne s艂owa dobieraj膮 bowiem pe艂ni entuzjazmu pracownicy na pocz膮tku kariery, a inne znudzeni codzienno艣ci膮 rutyniarze z kilkunastoletnim sta偶em pracy w jednej firmie.

 

Przygotowali艣my dla Ciebie kr贸tki test. Je艣li nadu偶ywasz poni偶szych zwrot贸w mo偶e to by膰 znak鈥 偶e czas poszuka膰 nowych wyzwa艅 zawodowych.

 

 

1. Zawsze robili艣my to w ten spos贸b!聽

Monotonia w pracy wp艂ywa na spadek jej efektywno艣ci oraz zwi臋kszenie liczby pope艂nianych b艂臋d贸w. Kwituj膮c ka偶dy pomys艂 stwierdzeniem, 偶e dotychczas zawsze robi艂e艣 co艣 inaczej i 鈥 dzia艂a艂o, zabijasz inicjatyw臋, zaanga偶owanie i pomys艂y wsp贸艂pracownik贸w. W ten spos贸b nie tylko zniech臋casz ich do siebie, ale te偶 zamykasz si臋 na nowe rozwi膮zania, kt贸re mog膮 zwyczajnie usprawni膰 tak偶e Twoj膮 prac臋 i znacz膮co podnie艣膰 jej jako艣膰.

Podobnie demotywuj膮co dzia艂a has艂o „Nie da si臋”.

 

2. Przepraszam za sp贸藕nienie

Jak zwraca uwag臋 na swoim blogu Emplo: przy za艂o偶eniu, 偶e szeregowy pracownik ma 4 godziny spotka艅 w tygodniu, managerowie sp臋dzaj膮 na nich 艣rednio 1/3 swojego dnia pracy, a kadra zarz膮dzaj膮ca 鈥 60 proc., okazuje si臋, 偶e ka偶dy pracownik w firmie 艣rednio jeden dzie艅 w tygodniu sp臋dza na spotkaniach! O ile wyd艂u偶y si臋 ich czas je艣li ka偶dy z uczestnik贸w b臋dzie si臋 sp贸藕nia艂 na nie 5, a nawet 10 minut, a za ka偶dym razem wszystkie podj臋te do tej pory ustalenia b臋d膮 przypominane i omawiane od nowa? Pami臋taj! Punktualno艣膰 to bardzo wa偶na kompetencja ka偶dej osoby pracuj膮cej w zespole. 艢wiadczy o jej szacunku do wsp贸艂pracownik贸w i 艣wiadomo艣ci biznesowej. Je艣li kto艣 regularnie sp贸藕nia si臋 na spotkania, bez wyra藕nego powodu, mo偶e by膰 to znak鈥 偶e zwyczajnie mu si臋 nie chce.

 

3. A s艂ysza艂e艣, 偶e Gosia z 5. pi臋tra鈥?

Zawsze znajdujesz czas na pogaduszki przy kawie, obiedzie, papierosie lub po prostu odwiedzaj膮c kolejne osoby przy ich biurkach? To bezapelacyjny znak, 偶e albo masz za ma艂o pracy, albo za du偶o czasu, albo zwyczajnie nie zale偶y Ci na zajmowanym stanowisku. W ka偶dy z przypadk贸w najlepszym rozwi膮zaniem b臋dzie 鈥 zmiana! Oczywi艣cie, cho膰 plotki s膮 nieod艂膮cznym elementem ka偶dej organizacji, nie powinny one dominowa膰 Twojego 偶ycia zawodowego. A je艣li tylko one potrafi膮 sprawi膰, 偶e czujesz si臋 o偶ywiony i zainteresowany, zdecydowanie warto przejrze膰 oferty nowej pracy.

 

4. Nudz臋 si臋

Czy wiesz, 偶e do znudzenia swoj膮 aktualn膮 prac膮 przyznaje si臋 35% pracownik贸w, a a偶 戮 znudzonych 偶a艂uje swoich dotychczasowych wybor贸w zawodowych? Pami臋taj! Droga od pracownika miesi膮ca do obiboka jest kr贸tka. Dlatego je艣li zamiast dyskutowa膰 o aktualnych projektach lub nowych dzia艂aniach wolisz m贸wi膰, 偶e nie masz nic do roboty鈥 zastan贸w si臋 czy to nie dobry moment na zmian臋 pracy.

 

5. To nie moja wina

Ka偶dy pope艂nia b艂臋dy. Sztuk膮 jest umiej臋tno艣膰 przyznania si臋 do nich. Je艣li za swoje zawodowe b艂臋dy i niedopatrzenia zawsze obwiniasz innych鈥 to znak, 偶e albo tak bardzo zasiedzia艂e艣 si臋 w swojej pracy, 偶e straci艂e艣 dystans do siebie samego, albo zwyczajnie nie obchodzi Ci臋 los wsp贸艂pracownik贸w, kt贸rych obarczasz win膮. Niezale偶nie od tego, kt贸ra opcja dotyczy Ciebie, w Twojej g艂owie powinna zapali膰 si臋 czerwona lampka alarmowa.

 

Je艣li kt贸re艣 z tych okre艣le艅 masz na sta艂e w swoim s艂owniku, mo偶e … czas na zmian臋? Zajrzyj na Pracuj.pl i sprawd藕, jakie oferty pracy czekaj膮 na Ciebie w Twojej bran偶y!

tumiwisizm

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia