5 sposob贸w na motywacj臋 do pracy po urlopie

Kategoria
Ciekawe

Autor wpisu
Agnieszka Dobosz Ocena tre艣ci 4/5 (1)
Kategoria: Ciekawe
Ocena tre艣ci 4/5 (1)

Businessman working with laptop on new projectsD艂ugi weekend albo nawet d艂u偶szy urlop min膮艂 jak zwykle b艂yskawicznie, a powr贸t do pracy wydaje si臋 trudniejszy ni偶 kiedykolwiek. Dowlekamy si臋 rano do biura, pijemy jedn膮 kaw臋, potem drug膮鈥 Nie pomaga? W g艂owie wci膮偶 pustka, skrzynka mailowa straszy setkami wiadomo艣ci, a koledzy zarzucaj膮 trudnymi pytaniami. Oto kilka pomys艂贸w na radzenie sobie z pourlopow膮 demotywacj膮.

 

 

 

Po urlopie, nawet kr贸tkim, dopada mnie poczucie bezradno艣ci. Tyle spraw do za艂atwienia, termin贸w, kt贸re goni膮, a motywacja kiepska – w ko艅cu kolejny urlop jeszcze bardzo daleko聽– opowiada Ola, kt贸ra z urlopu wraca do pracy w jednym z bank贸w. Podobnie po d艂u偶szej przerwie od pracy czuje si臋 wielu z nas – podpowiadamy, jak sobie z nim radzi膰.

 

1) Przed urlopem przygotuj si臋 鈥 do powrotu.

Chocia偶 niewiele os贸b ma do tego g艂ow臋, o powrocie z urlopu warto pomy艣le膰 ju偶 przed nim. Postarajmy si臋 zamkn膮膰 najwa偶niejsze sprawy, nie zostawia膰 sobie trudnych decyzji na p贸藕niej. Metoda „Pomy艣l臋 o tym, jak wr贸c臋” mo偶e by膰 kusz膮ca, ale bardzo bolesna w skutkach. Zadbajmy te偶 zawczasu o odpowiednie rozplanowanie najtrudniejszego pierwszego dnia 鈥 zdecydowanie nie umawiajmy (szczeg贸lnie na rano!) wa偶nych spotka艅 ani wymagaj膮cych wyj膮tkowej kreatywno艣ci burz m贸zg贸w.

 

2) Nie planuj od razu nadrobi膰 wszystkich zaleg艂o艣ci

Pierwszego dnia rzadko udaje si臋 nadrobi膰 wszystkie zaleg艂o艣ci, a siedzenie do p贸藕na na pewno nie zmotywuje nas do dalszej pracy i tylko pog艂臋bi pourlopow膮 鈥瀟raum臋鈥. Je艣li nie ma takiej konieczno艣ci, rozplanuj nadrabianie wszystkich zaleg艂o艣ci na kilka dni i wr贸膰 do domu o normalnej porze. Realistyczne roz艂o偶enie najwa偶niejszych zada艅 do wykonania 鈥 i na przyk艂ad wypisanie ich na kartce 鈥 da Ci te偶 poczucie, 偶e znowu panujesz nad sytuacj膮.

 

3) Ustal sobie cel na ten dzie艅

Mo偶e by膰 to uporz膮dkowanie skrzynki, przejrzenie i priorytetyzacja zada艅 na dany tydzie艅 albo nadrobienie najwa偶niejszych zaleg艂o艣ci w kluczowym projekcie. Dzi臋ki pojedynczemu, jasnemu celowi skupisz na jednym zadaniu i 艂atwiej odnajdziesz z powrotem rytm pracy. Zabieranie si臋 za 15 rzeczy na raz sprawi, 偶e b臋dziesz mie膰 wra偶enie jeszcze wi臋kszego chaosu.

 

4) Id藕 na spacer

鈥 albo zaplanuj inn膮 przerw臋, kt贸ra doda Ci energii. I niech nie b臋dzie to wyprawa po kolejn膮 kaw臋 do kuchni! Odetchnij 艣wie偶ym powietrzem, poruszaj si臋, zrelaksuj. Nawet kwadrans takiej przerwy pomo偶e Ci zyska膰 wi臋cej si艂 i motywacji do pracy.

 

5) Skoncentruj si臋 na pozytywach

Zamiast u偶ala膰 si臋 nad sob膮 i marudzi膰 o tym, 偶e na kolejny urlop trzeba b臋dzie czeka膰 niewyobra偶alnie d艂ugo, skoncentruj si臋 tym, co pozytywne. Skup si臋 na rzeczach, kt贸re lubisz w swojej pracy i staraj si臋 na pierwszy ogie艅 nie bra膰 zada艅, kt贸rych nie cierpisz. Je艣li mo偶esz, zajmij si臋 tym, co umiesz robi膰 najlepiej.

 

Nie pomog艂o? Pourlopow膮 chandr臋 mo偶na te偶 przeczeka膰 – to zazwyczaj dzia艂a na ka偶dego. Mo偶na te偶 nie czeka膰 i poszuka膰 nowej, lepszej pracy 馃檪 – wszystkim, kt贸rzy rozwa偶aj膮 takie rozwi膮zanie polecamy zajrzenie tutaj.

A mo偶e Wy macie sprawdzone sposoby na bezbolesny powr贸t do pracy po dniach wolnych?聽

 

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia