8 zasad savoir-vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Kategoria
Rozmowa kwalifikacyjna

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre┼Ťci 4.8/5 (5)
Ocena tre┼Ťci 4.8/5 (5)

Kultura osobista to jeden z filar├│w ┼╝ycia zawodowego. Gdy zachowujesz si─Ö zgodnie z zasadami dobrego wychowania i dbasz o etykiet─Ö biznesow─ů, okazujesz rozm├│wcy szacunek i budujesz pozytywn─ů atmosfer─Ö.

Rozmowa kwalifikacyjna ÔÇô rady

Spotkanie z rekruterem mo┼╝e zadecydowa─ç o Twojej karierze w konkretnej firmie. Wa┼╝ne jest pierwsze wra┼╝enie. Aby korzystnie si─Ö zaprezentowa─ç:

  • B─ůd┼║ punktualny

Sp├│┼║nienia s─ů frustruj─ůce. Gdy ka┼╝esz na siebie czeka─ç, rozm├│wca staje si─Ö coraz bardziej zniecierpliwiony. Je┼Ťli przychodzisz zbyt wcze┼Ťnie, stawiasz go w k┼éopotliwej sytuacji i wprowadzasz niepok├│j. Dobrze jest przyby─ç na spotkanie o wyznaczonej porze. ┬á

  • Zadbaj o ubi├│r adekwatny do sytuacji

Wyb├│r stroju na rozmow─Ö kwalifikacyjn─ů zale┼╝y od kilku czynnik├│w. Warto uwzgl─Ödni─ç np. stanowisko, o kt├│re si─Ö ubiegasz. Krawat nie zawsze jest obowi─ůzkowym dodatkiem. Du┼╝e znaczenie ma r├│wnie┼╝ dress code obowi─ůzuj─ůcy w firmie. Ubi├│r powinien by─ç dostosowany tak┼╝e do pory roku, pogody, sylwetki itd.

Jak ubra─ç si─Ö na rozmow─Ö kwalifikacyjn─ů ÔÇô str├│j letni i zimowy

  • B─ůd┼║ ┼╝yczliwy

W relacjach ÔÇô zar├│wno tych osobistych, jak i zawodowych ÔÇô wa┼╝ny jest u┼Ťmiech i pogodne usposobienie. Du┼╝─ů warto┼Ť─ç maj─ů przyjazne, drobne gesty. Je┼Ťli np. rekruter upu┼Ťci kartk─Ö, mo┼╝esz j─ů podnie┼Ť─ç i poda─ç. Unikaj z┼éo┼Ťliwo┼Ťci i s┼éownych przepychanek. ┼╗yczliwo┼Ť─ç sprzyja budowaniu dobrych relacji. ┬á┬á

  • Nie przerywaj

Je┼Ťli rekruter m├│wi, nie przerywaj. Pytania mo┼╝esz zapisa─ç na kartce i zada─ç we w┼éa┼Ťciwym momencie. Inny spos├│b to zasygnalizowanie (np. ruchem r─Öki lub spojrzeniem), ┼╝e chcia┼éby┼Ť co┼Ť doda─ç albo u┼Ťci┼Ťli─ç. ┬á

  • Wyra┼╝aj zainteresowanie

Utrzymywanie kontaktu wzrokowego, kiwanie g┼éow─ů, zadawanie pyta┼ä, pro┼Ťby o doprecyzowanie ÔÇô wszystkie te zachowania ┼Ťwiadcz─ů o tym, ┼╝e jeste┼Ť zaanga┼╝owany w rozmow─Ö. Je┼Ťli w trakcie spotkania b─Ödziesz co┼Ť rysowa─ç na kartce albo wpatrywa─ç si─Ö w okno, rozm├│wca odniesie wra┼╝enie, ┼╝e nie s┼éuchasz i jeste┼Ť nieobecny my┼Ťlami. Takie zachowanie mo┼╝e zosta─ç odebrane jako przejaw lekcewa┼╝enia.

5 sposob├│w na rozwijanie komunikatywno┼Ťci

  • Anga┼╝uj si─Ö

Odpowiedni str├│j, wiedza na temat firmy oraz zadawanie pyta┼ä dotycz─ůcych stanowiska ÔÇô wszystko to ┼Ťwiadczy o Twoim zaanga┼╝owaniu. W ten spos├│b dowodzisz, ┼╝e powa┼╝nie traktujesz rozm├│wc─Ö i zale┼╝y Ci na tym, by korzystnie si─Ö zaprezentowa─ç.

W┼éasna inicjatywa ÔÇô jak wykaza─ç si─Ö na rozmowie rekrutacyjnej

  • Dbaj o s┼éownictwo

Jeste┼Ť oceniany r├│wnie┼╝ przez pryzmat swoich wypowiedzi. Je┼Ťli cz─Östo u┼╝ywasz kolokwializm├│w, mo┼╝esz zosta─ç odebrany jako osoba pozbawiona og┼éady. ┬áWulgarne wyra┼╝enia wywo┼éuj─ů bardzo niekorzystne wra┼╝enie.

  • Wy┼é─ůcz telefon

Zdarzaj─ů si─Ö wyj─ůtkowe sytuacje, kiedy odebranie telefonu jest konieczne (np. gdy kto┼Ť bliski przebywa w szpitalu). Je┼Ťli czekasz na wa┼╝n─ů informacj─Ö, uprzed┼║ rekrutera i zapytaj, czy nie ma nic przeciwko, aby┼Ť w razie potrzeby odby┼é bardzo kr├│tk─ů rozmow─Ö telefoniczn─ů. W innych przypadkach nale┼╝y wy┼é─ůczy─ç urz─ůdzenie i skoncentrowa─ç si─Ö na spotkaniu. ┬á

Oceń artykuł


Narz─Ödzia