6 inspirujących książek idealnych pod choinkę

Kategoria
Życie zawodowe

Autor wpisu
Maja Gojtowska Ocena treści 5/5 (1)
Kategoria: Życie zawodowe
Ocena treści 5/5 (1)

Książka to prezent niemal idealny. Dla partnera, dziecka, rodzica, kolegi z pracy, a nawet szefa. Odpowiednio dobrana do zainteresowań może pomóc wznieść karierę zawodową na zupełnie nowy poziom lub zachęcić do wprowadzenia w życiu pozytywnych zamian.

Oto zestawienie 6 książek. Choć różnią się tematyką i długością, wszystkie są pełne inspiracji, które z łatwością przenieść można do codziennego życia zawodowego.

The end of power Moises Naim

Na początku 2015 roku Marc Zuckerberg, założyciel Facebooka rzucił sobie i całemu światu wyzwanie. Postanowił w ciągu roku przeczytać 23 książki, czyli średnio 1 książkę na 2 tygodnie. Akcja A Year of Books podsumowana została na stornie www.ayearofbooks.net. Zuckerberg zaczął właśnie od tej pozycji (która po jego deklaracji w ciągu jednego dnia została całkowicie wyprzedana na Amazonie, czyli największej księgarni świata). Książka pokazuje, że we współczesnym świecie coraz łatwiej jest zdobyć, ale i stracić władzę. To, co jest prawdziwie trudne to jej utrzymanie. Moisem Naim, autor The end of power o końcu władzy mówił m.in. podczas konferencji TEDex w Georgetown.

Pracuj na TAK Przemysław Gacek i Paweł Kubisiak

Książka prezentuje historię powstania i rozwoju serwisu Pracuj.pl. Opowiada ją Przemysław Gacek, który w 2000 roku z grupą kilku znajomych ze studiów i kapitałem 4 tysięcy złotych założył Pracuj.pl. Lektura pełna inspiracji i motywacji do działania.

Creativity, Inc. Ed Catmull, Amy Wallace

W skrócie to po prostu historia wytwórni Pixar, spod skrzydeł której wyszły takie filmy jak Toy Story, Potwory i Spółka czy Odlot. Książka przenosi nas za jej kulisy i pokazuje jak wygląda przepełniona kreatywnością codzienność firmy. Autorzy zabierają czytelnika na spotkania, burze mózgów i pokazują, jak wygląda praca nad scenariuszem filmu. Zdradzają też swój przepis na promowanie kultury kreatywności w organizacji i stworzenie zyskownej i podziwianej firmy.

Wszystko zależy od przyimka Jerzy Bralczyk, Jan Miodek, Andrzej Markowski

SMSy, komunikatory internetowe, wideorozmowy. To dzisiejsza rzeczywistość komunikacji. Nasz język pęka w szwach od wszechobecnych skrótów, zapożyczeń i wulgaryzmów. To właśnie, dlatego umiejętność władania poprawną polszczyzną, tak by mówić po ludzku i po polsku jest coraz bardziej ceniona – również w pracy (czytaj więcej). A przecież nikt o współczesnym języku polskim nie powie tak wiele i tak barwnie jak trio Bralczyk, Miodek i Markowski.

Grywalizacja Paweł Tkaczyk

Słyszeliście kiedyś o terminie Grywalizacja? To nic innego jak używanie mechanizmów znanych z gier do zmiany zachowań ludzi poza kontekstem gry. Ku zdziwieniu wielu osób jest to jeden z najszybciej rozwijających się dziś trendów w mediach cyfrowych i marketingu. Mechanizmy znane z gier otaczają nas dziś z każdej strony. Są stosowane również w rekrutacji czy w komunikacji wewnętrznej w firmach. Warto poznać je bliżej.

Zacznij od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują do działania Simon Sinek

Simon Sinek zachęca by robić to co nas inspiruje, w sposób inspirujący dla innych. Jak to zrobić? Najlepiej czerpiąc od liderów. A oni według Sinka potrafią nie tylko wyjaśnić otoczeniu co robią, czym różnią się od konkurencji, ale też, dlaczego to robią. Autor przekonuje, że to właśnie odpowiedź na to jedno pytanie sprawia, że lider staje się inspirujący dla otoczenia. A umiejętność odpowiadania na pytanie „dlaczego?” może posiąść każdy. Swoje podejście przedstawił uczestnikom konferencji TEDxPugetSound.

A jaką książkę Wy chcielibyście znaleźć w tym roku pod choinką?

Oceń artykuł


Narzędzia