5 korzyści płynących z pracy w call center

Kategoria
Kariera i rozwój

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Kariera i rozwój

Potrzebujesz pracy, którą będziesz mógł łączyć z innymi zajęciami, na przykład z nauką na studiach? Jesteś komunikatywny i otwarty na ludzi? Kariera w call center może być dobrym startem w życie zawodowe.   

Telefoniczna sprzedaż produktów i usług, udzielanie informacji użytkownikom infolinii lub przeprowadzanie ankiet – to przykładowe zadania realizowane przez konsultantów telefonicznych. Warto rozważyć pracę w call center m.in. ze względu na:

  • Elastyczność zatrudnienia

Jednym z argumentów przemawiających za rozpoczęciem pracy „na słuchawce” jest możliwość ustalania godzin pracy w taki sposób, by nie kolidowały one z zajęciami w szkole lub na uczelni. Elastyczny grafik to korzyść istotna również dla osób, które zamierzają podjąć pracę dodatkową, aby podreperować domowy budżet.  

Elastyczny czas pracy – 5 korzyści dla pracownika

  • Źródło dochodów dla uczniów i studentów

Praca na słuchawkach” to zajęcie często wybierane przez studentów. Można je łączyć z aktywnością na uczelni. Najskuteczniejsi pracownicy otrzymują atrakcyjne wynagrodzenie (często – oprócz pensji – przysługuje premia, której wysokość jest zależna od wyników). Co ważne, karierę w call center mogą rozpocząć również te osoby, które nie mają doświadczenia zawodowego.  

Kalkulator: oblicz, ile zarobisz „na rękę” i porównaj zarobki w zależności od rodzaju umowy
Sprawdź

  • Zdobywanie doświadczenia w obsłudze klienta

Etap pracy w call center może okazać się atutem w przypadku osób, które ubiegają się np. o stanowisko doradcy klienta w banku. Jeśli jesteś absolwentem finansów i rachunkowości i masz doświadczenie w obsłudze klienta, to uzyskasz przewagę nad kandydatami, którzy w okresie studiów nie podejmowali żadnej aktywności zawodowej.

  • Poznawanie technik sprzedażowych

Przed rozpoczęciem pracy konsultant przechodzi szkolenie, w trakcie którego dowiaduje się, jak skutecznie sprzedawać. Organizatorzy przekazują wiedzę na temat konkretnych technik. Ich prawidłowe stosowanie podnosi skuteczność sprzedaży. Taka wiedza może okazać się pomocna na kolejnych etapach kariery zawodowej.  

  • Rozwijanie kompetencji miękkich

Pracując jako konsultant telefoniczny, uczysz się komunikatywności. Masz okazję opanować umiejętność uważnego słuchania i wyrażania się w sposób zrozumiały dla odbiorcy. Uczysz się również panowania nad emocjami, dzięki czemu lepiej radzisz sobie ze stresem, złością itp. Podejmując zatrudnienie w konkretnej firmie, zobowiązujesz się do pracy i musisz wykazać się obowiązkowością, zaangażowaniem, odpowiedzialnością, punktualnością itd.

Miękkie kompetencje studenta w cenie

Praca z klientem nie zawsze jest lekka i przyjemna. Jako konsultant telefoniczny musisz zmierzyć się z trudnymi, nieoczekiwanymi sytuacjami. Rozwijasz w sobie postawę profesjonalisty, który panuje nad emocjami i świadczy usługi na najwyższym poziomie. Decydując się na rozpoczęcie kariery w call center, zyskujesz również większy wgląd w swoje oczekiwania. Stajesz się bardziej świadomy tego, co chcesz robić w przyszłości. Dzięki temu możesz formułować swoje cele zawodowe.    

Oceń artykuł


Narzędzia